Τι αποφεύγουν όσοι έχουν υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη στη δουλειά τους-Το μυστικό της επιτυχίας τους

συναισθηματική νοημοσύνη

Για να πετύχετε στη δουλειά σας, χρειάζεται κόπος, σκληρή εργασία και να ακολουθείτε τη μέθοδο που εφαρμόζουν οι περισσότεροι άνθρωποι με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη. Δείτε τι πρέπει να κάνετε για να ξεχωρίσετε και να έχετε μία λαμπρή πορεία στην επαγγελματική σας ζωή.

Υπάρχει ένα ενδιαφέρον ορόσημο στο οποίο φτάνουν κάποιοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων: η στιγμή που είναι δύσκολο να θυμηθείτε πώς ήταν τα πράγματα πριν γίνετε εσείς το αφεντικό.

Οι 3 απλοί τρόποι για να γίνεις πετυχημένος στη δουλειά σύμφωνα με ειδικό από το Stanford 

Τι χαρακτηρίζει τα στελέχη με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη

Τα ανώτερα στελέχη με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη καταλαβαίνουν ότι υπάρχει ένα πλεονέκτημα στο να θυμάστε πώς ήταν τα πράγματα τότε. Μπορεί να σας βοηθήσει να δείτε τον κόσμο μέσα από τα μάτια των ανθρώπων που καθοδηγείτε τώρα.

Ακολουθεί ένα παράδειγμα. Φανταστείτε ότι είχατε να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο αφεντικά. Σκεφτείτε για ποιον από τους δύο θα προτιμούσατε να εργαστείτε. Στα χαρτιά, ας υποθέσουμε ότι και οι δύο φαίνονται αρκετά παρόμοιοι, εκτός από:

Το αφεντικό 1 είναι απλά πιο συμπαθητικό από το αφεντικό 2. Δεν λέω ότι θα γινόσασταν οι καλύτεροι φίλοι μαζί του ή της, αλλά αν καθόσασταν μαζί για μια συνάντηση ή αν έπρεπε να ταξιδέψετε κάπου μαζί για επαγγελματικούς λόγους για μερικές μέρες, δεν υπάρχει κανένα κομμάτι του εαυτού σας που θα φοβόταν την αλληλεπίδραση.

Το αφεντικό 1 φαίνεται επίσης πιο ικανό από το αφεντικό 2. Ίσως δεν μπορείτε πάντα να καταλάβετε ακριβώς το γιατί, αλλά υπάρχει κάτι στον τρόπο που συμπεριφέρεται το Αφεντικό 1 που σας κάνει να πιστεύετε ότι όποιες προκλήσεις και αν αντιμετωπίσετε μαζί, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να τις λύσετε.

Αν όλα τα άλλα πράγματα είναι ίσα, μάλλον θα προτιμούσες να δουλέψεις για το αφεντικό 1 αντί για το αφεντικό 2, σωστά; Και ενώ δεν μπορεί κάθε εργαζόμενος να επιλέξει το αφεντικό του, εξ ορισμού οι πιο περιζήτητοι και ταλαντούχοι εργαζόμενοι έχουν τις περισσότερες επιλογές.

Αν θέλετε τώρα να προσελκύσετε και να διατηρήσετε τους πιο περιζήτητους ανθρώπους στην ομάδα σας, ίσως θα βοηθούσε να σας θεωρούν ικανούς και συμπαθητικούς;

Σίγουρα, είναι ευκολότερο να το λες παρά να το κάνεις. Όμως, μια νέα έρευνα υποδεικνύει τουλάχιστον ένα πράγμα που δεν πρέπει να κάνετε και ειλικρινά, είναι κάτι που οι πιο συναισθηματικά έξυπνοι διευθυντές ή αρχηγοί αποφεύγουν ήδη.

Τι δεν παραδέχονται οι επιτυχημένοι στη δουλειά

Γράφοντας στο περιοδικό Personnel Psychology, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Georgia λένε ότι αν θέλετε να σας θεωρούν συμπαθητικούς και ικανούς, αποφύγετε το «κομπασμό με άγχος».

Με άλλα λόγια, αποφύγετε να μοιράζεστε το πόσο αγχωμένοι είστε με τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεστε. Όπως εξήγησε η επικεφαλής συγγραφέας Jessica Rodell, καθηγήτρια διοίκησης στο Terry College of Business του πανεπιστημίου της Georgia, «πρόκειται για μια συμπεριφορά που όλοι έχουμε δει και για την οποία όλοι μπορεί να είμαστε ένοχοι κάποια στιγμή».

Γιατί άραγε το κάνουν αυτό οι άνθρωποι; Ίσως μιλάτε για το άγχος σας επειδή θέλετε να αποδείξετε ότι είστε αρκετά καλοί. «Ανακαλύψαμε όμως ότι αυτό συχνά γυρίζει μπούμερανγκ» αναφέρει η ίδια.

Οι επιπτώσεις της καυχησιολογίας για το άγχος:

Πρώτον, διεξήγαγαν μια έρευνα σε 360 συμμετέχοντες, στην οποία συνέκριναν δηλώσεις από φανταστικούς συναδέλφους που υποδηλώνουν είτε (α) άγχος και ανησυχία είτε (β) αυτοπεποίθηση και ευτυχία. Οι συμμετέχοντες θεώρησαν στη συντριπτική τους πλειοψηφία ότι η δεύτερη ομάδα ήταν πιο συμπαθητική και πιθανόν ικανή.

Δεύτερον, έκαναν έρευνα σε 218 εργαζόμενους σχετικά με τις εμπειρίες τους στην πραγματική ζωή με άτομα που «καυχιόντουσαν για το άγχος» στη δουλειά. Όχι μόνο βρήκαν αυτούς τους ανθρώπους λιγότερο συμπαθείς και λιγότερο ικανούς, αλλά είπαν ότι αυτό γινόταν επίσης μεταδοτικό- ένιωθαν τα δικά τους επίπεδα άγχους να αυξάνονται ως αποτέλεσμα.

Άγχος: 4 αποτελεσματικοί τρόποι να αντιμετωπίσετε τις χειρότερες μορφές του

Τώρα, ας το ξεκαθαρίσουμε. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει ποτέ να μοιράζεστε το άγχος που νιώθετε ως επιχειρηματίας ή ιδιοκτήτης επιχείρησης με κανέναν.

Η ωμή αλήθεια είναι ότι το να είσαι το άτομο που κρατάς τα ηνία της επιχείρησης, παίρνει ρίσκα και αποφάσεις, είναι πολύ αγχωτικό. Και θα ήταν μάλλον ανθυγιεινό να μην το συζητήσετε ποτέ με κανέναν.

Αλλά, νομίζω ότι το να βρεις τον κατάλληλο «οποιονδήποτε» είναι αυτό που αποκτά κρίσιμη σημασία.

Ίσως θα μπορούσατε να αναζητήσετε άλλους επιχειρηματίες και συναδέλφους σας που μπορούν να σας ακούσουν να ξεσπάτε και να σας βοηθήσουν να κρατήσετε το άγχος σας υπό έλεγχο – ίσως επειδή το έχουν αντιμετωπίσει κι αυτοί, και ίσως επειδή θα μπορούσαν επίσης να προσφέρουν πρακτικές λύσεις από τη δική τους εμπειρία.

Ή αλλιώς, ίσως να αναζητήσετε έναν ψυχολόγο για να μοιραστείτε τις ανησυχίες σας. Κάποιον που μπορεί να σας βοηθήσει να επεξεργαστείτε το άγχος και να το διαχειριστείτε καλύτερα, χωρίς να προβάλετε έλλειψη αυτοπεποίθησης ή να γίνετε λιγότερο συμπαθής στα μάτια της ομάδας σας.

Αυτή η συνειδητοποίηση καταλήγει στη συναισθηματική νοημοσύνη, η οποία είναι κάτι που μπορεί να αποτελέσει τεράστιο πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις και που μπορεί να βοηθήσει τους καλούς αρχηγούς και διευθυντές να γίνουν σπουδαίοι.

Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι απλώς ένα θέμα εκμάθησης της αξιοποίησης των συναισθημάτων – τόσο των δικών σας όσο και των άλλων ανθρώπων – ώστε να είναι πιο πιθανό να επιτύχετε τους τελικούς σας στόχους. Και είναι ευκολότερο να βελτιώσετε τη συναισθηματική σας νοημοσύνη όταν μπορείτε να απομνημονεύσετε απλούς κανόνες ή οδηγίες που μπορούν να σας βοηθήσουν.

Για παράδειγμα: «Να εκτονώνω τους φίλους μου (ή την ομάδα υποστήριξής μου), όχι τους υπαλλήλους μου».

Λένε ότι είναι μοναχικά στην κορυφή, και αυτό είναι συχνά αλήθεια. Απλά προσπαθήστε να μην αγχώνεστε. Α, και αν το κάνετε, μην το πείτε στους υπαλλήλους σας!

Δήμητρα Χατζηπαναγιώτου
Δήμητρα Χατζηπαναγιώτου

Η Δήμητρα Χατζηπαναγιώτου έχει συνεργαστεί τα τελευταία 20 χρόνια με έντυπα, τηλεοπτικούς σταθμούς, καθώς και με ιστοσελίδες. Παράλληλα έχει εμπειρία στην επικοινωνία και έχει συνεργαστεί με την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία, την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Παιδοδοντιάτρων, το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Πιστεύει ότι οι δημοσιογράφοι οφείλουν να ενημερώνουν το κοινό έχοντας ως πυξίδα την αλήθεια, τις αρχές της αντικειμενικότητας, των ίσων αποστάσεων αλλά και της κοινωνικής ευαισθησίας.

Scroll to Top