Έχετε αδιάβαστα emails στα εισερχόμενα; Τι αποκαλύπτει για την προσωπικότητά σας

emails

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αποτελεί πλέον σημαντικό κομμάτι της ζωής σας. Λαμβάνετε καθημερινά δεκάδες μηνύματα, προσωπικά, επαγγελματικά, ενημερωτικά, προσφορές και διάφορες προσκλήσεις. Τα διαβάζετε όλα καθημερινά; Ή έχετε αδιάβαστα emails στα εισερχόμενα; Ψυχολόγοι απαντούν τι αποκαλύπτει αυτό για την προσωπικότητά σας.

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο «γεμίζει» σχεδόν καθημερινά. Τα μηνύματα είναι πολλά και χρειάζεται αρκετός χρόνος για να ρίξετε έστω μία γρήγορη ματιά και να αποφασίσετε ποιο θα κρατήσετε για να το διαβάσετε αργότερα, ποιο θα ανοίξετε εκείνη τη στιγμή και ποιο θα στείλετε κατευθείαν στον κάδο και θα το διαγράψετε.

Χρειάζεται λοιπόν σίγουρα μία προσπάθεια από σας. Βέβαια το κάθε άτομο λειτουργεί διαφορετικά και έχει τον δικό του τρόπο να διαχειρίζεται τα emails του.

Σίγουρα θα έχετε γίνει κι εσείς μάρτυρες περιστατικού όπου ένας φίλος ή συνάδελφος λέει στον άλλον: «Έχεις 20.000 αδιάβαστα μηνύματα; Αγχώθηκα μόνο που είδα το νούμερο!», ενώ ο άλλος απλά σηκώνει τους ώμους και λέει «Παραλείπω αυτά που δεν θέλω να διαβάσω και δεν αξίζει τον κόπο να αφιερώσω χρόνο για να τα διαγράψω».

Έχετε αδιάβαστα emails στα εισερχόμενα;

Τι λένε αυτές οι αντιδράσεις στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το κάθε άτομο; Υπάρχει σωστός τρόπος; Έχει ο ένας καλές συνήθειες και ο άλλος κακές;

Κάποιοι άνθρωποι προβάλουν ένα πειστικό επιχείρημα υπέρ των συνηθειών τακτοποίησης και οργάνωσης των εισερχομένων, διαφημίζοντας τα οφέλη της μεθόδου «Inbox Zero», κατά την οποία ακολουθείτε μερικά βήματα για να διατηρήσετε τα εισερχόμενά σας καθαρά. Τέτοιες συνήθειες μπορούν να βοηθήσουν όσους αγχώνονται από τα πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και δεν θέλουν την «ακαταστασία» στον φάκελο με τα μηνύματά τους.

Πριν όμως κρίνετε πολύ αυστηρά όσους έχουν γεμάτα εισερχόμενα, είναι σημαντικό να σημειώσετε ότι οι εγκέφαλοι δεν λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο. Για κάποιους, η διατήρηση ενός καθαρού φακέλου προκαλεί περισσότερο άγχος από το να αγνοούν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αισθάνονται ότι ο χρόνος και η προσοχή που χρειάζεται για να το διαχειρίζονται καθημερινά δεν αξίζει τον κόπο.

Δείτε τι έχουν να πουν οι ψυχολόγοι για τις συνήθειες των ανθρώπων στα εισερχόμενα email και τι σημαίνουν για την προσωπικότητά μας.

Όλοι γνωρίζουμε ότι πολλά από τα μηνύματα που λαμβάνουμε είναι άχρηστα. Ερευνητές έγραψαν στο Harvard Business Review: «Από τις οκτώ ώρες που αφιερώνουν οι μάνατζερ στην ηλεκτρονική επικοινωνία κάθε εβδομάδα, εκτιμούμε ότι το 25% αυτού του χρόνου καταναλώνεται διαβάζοντας μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δεν θα έπρεπε να έχουν σταλεί στον συγκεκριμένο μάνατζερ και το 25% δαπανάται απαντώντας σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ο μάνατζερ δεν θα έπρεπε ποτέ να έχει απαντήσει».

Και αυτό είναι μόνο το εργασιακό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Τα προσωπικά μας εισερχόμενα είναι γεμάτα από ανεπιθύμητα μηνύματα με διαφημίσεις που μεταμφιέζονται σε χρήσιμες πληροφορίες. Κάποιοι από εμάς κατανοούν αυτή την πραγματικότητα και τη βλέπουν ως έναν ακόμη λόγο για να διαχειρίζονται ενεργά τα εισερχόμενά τους, ενώ κάποιοι άλλοι τη βλέπουν ως λόγο για να αγνοούν απλώς τα περισσότερα email που έρχονται.

Σύμφωνα με έρευνα του ψυχολόγου Larry Rosen, οι άνθρωποι που αρχειοθετούν και διαγράφουν συστηματικά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συχνά προσπαθούν να αποφύγουν το άγχος που έρχεται με το να βλέπουν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να συσσωρεύονται.

«Ένας τεράστιος, εκρηκτικός φάκελος εισερχομένων απελευθερώνει νευροδιαβιβαστές που βασίζονται στο στρες, όπως η κορτιζόλη, οι οποίοι τους κάνουν να αγχώνονται», είπε ο Larry Rosen στο Business Insider.

Κάποιο από αυτό το άγχος μπορεί να προέρχεται από την τελειομανία  και το να βλέπεις τις ειδοποιήσεις να συσσωρεύονται είναι μια υπενθύμιση όλων όσων δεν κάνεις ή δεν μπορείς να κάνεις.

«Θα μπορούσε να συνδέεται με το αίσθημα της υπερφόρτωσης σε σημείο που κάθε αδιάβαστη ειδοποίηση να είναι άλλη μια συσσωρευμένη εργασία που συσσωρεύεται πάνω σε χίλιες άλλες», δήλωσε στη HuffPost η Jenn Hardy, ψυχολόγος στο Maryville του Tennessee.

Η Rosen δήλωσε ότι οι άνθρωποι που μένουν στην κορυφή των εισερχομένων τους είναι συχνά άνθρωποι με μεγάλη ανάγκη για έλεγχο στη ζωή τους. «Χρειάζονται έναν εξωτερικό τρόπο για να έχουν τον έλεγχο του κόσμου», είπε, οπότε η ιδέα του να αφήνουν τα emails να συσσωρεύονται με το έτσι θέλω είναι πάρα πολύ αγχωτική.

Από την άλλη πλευρά, οι άνθρωποι που αφήνουν τα email τους να συσσωρεύονται μπορεί να αισθάνονται ένα αντίθετο είδος άγχους. Η ιδέα να τα διαχειριστούν όλα αυτά τους δημιουργεί άγχος και νιώθουν πιο άνετα απλά να τα αγνοούν. Τελικά, πρέπει να υπάρχουν περιστασιακές εκκαθαρίσεις, αλλά αυτό είναι προτιμότερο από το καθημερινό άγχος συντήρησης για κάποιους.

«Μπορεί να διαπιστώσουν ότι αυτό λειτουργεί καλύτερα γι’ αυτούς, τους αφήνει λιγότερο αγχωμένους και τους βοηθά να εστιάσουν τον χρόνο και την ενέργειά τους σε άλλα θέματα», επισήμανε η Hardy.

Οι άνθρωποι που αγνοούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μπορεί επίσης να είναι απλώς πιο χαλαροί τύποι προσωπικότητας γενικά. Δεν είναι τελειομανείς και δεν αισθάνονται άσχημα/ένοχοι/ντροπιασμένοι που έχουν χιλιάδες αδιάβαστα μηνύματα.

Δήμητρα Χατζηπαναγιώτου
Δήμητρα Χατζηπαναγιώτου

Η Δήμητρα Χατζηπαναγιώτου έχει συνεργαστεί τα τελευταία 20 χρόνια με έντυπα, τηλεοπτικούς σταθμούς, καθώς και με ιστοσελίδες. Παράλληλα έχει εμπειρία στην επικοινωνία και έχει συνεργαστεί με την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία, την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Παιδοδοντιάτρων, το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Πιστεύει ότι οι δημοσιογράφοι οφείλουν να ενημερώνουν το κοινό έχοντας ως πυξίδα την αλήθεια, τις αρχές της αντικειμενικότητας, των ίσων αποστάσεων αλλά και της κοινωνικής ευαισθησίας.

Scroll to Top