Όταν οι άνθρωποι σου λένε ότι δεν πρέπει να σε νοιάζει τι σκέφτονται οι άλλοι για σένα, κάνουν λάθος. Η πολυπλοκότητα της κοινωνικής δυναμικής δεν μπορεί να επιλυθεί με τέτοιες υπεραπλουστευμένες συμβουλές.
Θα πρέπει να σας ενδιαφέρει η γενική άποψη που έχουν οι άνθρωποι για εσάς. Γιατί αν όλοι νομίζουν ότι είσαι αφερέγγυος, πιθανότατα είσαι.
Οι συνήθειες που μπορεί να σας κάνουν αντιπαθείς
- Αθετείτε μικρο-υποσχέσεις
- Δεν μπορείτε να δεχτείτε ένα αστείο
- Ψάχνετε διαρκώς για σφάλματα
- Ξεπερνάτε τα όρια
- Δίνετε συμβουλές που δεν ζητήθηκαν
- Ασχολείστε με το τηλέφωνό σας συνέχεια
- Λέτε παραμύθια
1. Αθετείτε μικρο-υποσχέσεις
Στην καθημερινή ζωή, δίνουμε πολλές μικρο-υποσχέσεις ο ένας στον άλλον. Πολλοί άνθρωποι, ωστόσο, συχνά τις αθετούν νομίζοντας ότι είναι ακίνδυνο. Θα επιστρέψουν τα πράγματα αργότερα από ό,τι είχαν υποσχεθεί και δεν είναι ακριβείς.
Αλλά κάθε άλλο παρά ακίνδυνη είναι αυτή η πρακτική. Αυτές οι αθετημένες μικρο-υποσχέσεις συσσωρεύονται και σωρευτικά, οι άνθρωποι σας σέβονται λιγότερο επειδή δεν τηρείτε τον λόγο σας. Έτσι, αναπτύσσουν μια υποσυνείδητη μνησικακία εναντίον σας, επειδή η παραβίαση των υποσχέσεων σας προς αυτούς τους φαίνεται απάτη.
Ένας απλός κανόνας που πρέπει να ακολουθήσετε είναι — μην δίνετε υποσχέσεις που δεν μπορείτε να τηρήσετε. Και για κάποιο λόγο, αν δεν μπορείτε να τηρήσετε την υπόσχεση που δώσατε, ενημερώστε και ζητήστε συγγνώμη.
2.Δεν μπορείτε να δεχτείτε ένα αστείο
Συνήθως μπορούμε να δεχτούμε ένα αστείο όταν γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι που αστειεύονται στην πραγματικότητα νοιάζονται για εμάς. Από την άλλη πλευρά, οι άνθρωποι συχνά δεν μπορούν να πάρουν ένα αστείο σε βάρος τους. Έχουν ευαισθησία σε αυτό το θέμα και προσβάλλονται εύκολα κάθε φορά που κάποιος τους κοροϊδεύει έστω και ήπια. Αυτό κάνει αυτούς τους ανθρώπους λιγότερο συμπαθείς – καθώς δείχνει ότι είναι λιγότερο ασφαλείς με τον εαυτό τους.
Η λύση είναι να γίνετε λίγο πιο χοντρόπετσοι και να δέχεστε τα αστεία. Όταν κάποιος σας κοροϊδεύει, μάθετε να συμμετέχετε μαζί του και να γελάτε με τον εαυτό σας. Αυτό δείχνει στους ανθρώπους ότι είστε ασφαλείς — και σας κάνει πιο συμπαθείς.
3.Ψάχνετε διαρκώς για σφάλματα
Όλοι έχουμε γνωρίσει αυτό το άτομο. Αυτός που ισχυρίζεται ότι όλοι είναι ηλίθιοι. Είναι σαν τον Σέρλοκ, όταν πρόκειται να βρουν τα ελαττώματα των ανθρώπων. Και συχνά, αυτοί οι άνθρωποι επικρίνουν τους άλλους ότι έχουν ένα ελάττωμα που έχουν και οι ίδιοι! Είναι ειρωνικό.
Αυτό συμβαίνει λόγω του εγωισμού μας. Όταν επικρίνουμε τους άλλους για κάτι, υποσυνείδητα απευθυνόμαστε στον εαυτό μας: «Είμαι καλύτερος από αυτόν σε αυτόν τον τομέα. Δεν έχω αυτό το ελάττωμα» ακόμα κι αν αυτό είναι ψευδές. Γι’ αυτό οι άνθρωποι με μεγάλη ανασφάλεια κατακρίνουν τους πάντες για όλα. Νομίζουν ότι όλοι οι άλλοι έχουν ελαττώματα.
Και η αλήθεια είναι ότι όλοι έχουμε την τάση να βρίσκουμε ελαττώματα στους άλλους. Προσπαθήστε να μην επισημαίνετε τα ελαττώματα των ανθρώπων. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, όλοι καταλήγουμε να βρίσκουμε ελαττώματα όσο κι αν προσπαθούμε να μην το κάνουμε. Έτσι, κάθε φορά που επισημαίνετε το ελάττωμα κάποιου, προσπαθήστε να το συνοδέψετε με τη δήλωση, «Αλλά δεν πειράζει. Δεν πρέπει να περιμένω από τους ανθρώπους να είναι τέλειοι».
Αυτό θα ενισχύσει στο μυαλό σας την πεποίθηση ότι όλοι έχουν ελαττώματα — και δεν χρειάζεται να επισημαίνονται ξανά και ξανά. Έτσι θα γίνετε λιγότερο επικριτικός και δεν θα επισημαίνετε τα ελαττώματα των ανθρώπων τόσο πολύ.
4.Ξεπερνάτε τα όρια
Είμαστε όλοι μέρος των ιεραρχιών. Όλοι έχουμε κάποιον που να βρίσκεται είναι σε θέση εξουσίας πάνω μας και μπορεί να ασκήσουν αυτή την εξουσία σε κάποιο βαθμό. Αν το ζητούσαν ως χάρη – μια στο τόσο – θα ήταν εντάξει. Αλλά ξεπερνούν τα όρια ζητώντας να κάνετε πράγματα που δεν είναι μέρος της δουλειάς σας και το κάνουν συχνά, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι ίσως σας είναι δύσκολο να πείτε όχι. Δεν είναι μια πρακτική που θα σας βοηθήσει να γίνετε συμπαθείς. Εάν είστε σε θέση εξουσίας πάνω σε κάποιον, μην το παρακάνετε. Οι άνθρωποι θα σας μισήσουν γι’ αυτό.
5. Δίνετε συμβουλές που δεν ζητήθηκαν
Το να δίνεις συμβουλές είναι δύσκολο. Αν κάποιος το ζητήσει, τότε είστε έτοιμοι να δώσετε. Ωστόσο, όταν δεν ζητούνται, τις περισσότερες φορές, οι συμβουλές δεν λαμβάνονται καλόπιστα για δύο λόγους: Λαμβάνεται ως κριτική ακόμα κι αν η πρόθεσή σας ήταν να βοηθήσετε. Οποιαδήποτε συμβουλή εκλαμβάνεται ως μια δήλωση τύπου “εγώ ξέρω καλύτερα” και το άτομο στο οποίο δίνετε συμβουλές δεν θέλει να αναγνωρίσει ή να αποδεχτεί ότι γνωρίζετε καλύτερα.Γι’ αυτό αποφύγετε τις συμβουλές εκτός κι αν το ζητήσει το άτομο.
6. Ασχολείστε με το τηλέφωνό σας συνέχεια
Όταν βγαίνουν για να συναντήσουν έναν φίλο ή μερικούς φίλους, οι άνθρωποι συχνά ασχολούνται τα τηλέφωνά τους . Δεν συνειδητοποιούν ότι αυτό είναι πραγματικά ενοχλητικό για το άτομο που έχουν απέναντί τους.
Όταν βγάζετε το τηλέφωνό σας για οποιονδήποτε άλλο λόγο εκτός από μια πραγματική ανάγκη, υποσυνείδητα μεταφέρετε το μήνυμα: «Το τηλέφωνό μου είναι πιο ενδιαφέρον από εσάς». Και αυτό ενοχλεί.
Ως εκ τούτου, μην έχετε το τηλέφωνό σας στο τραπέζι — ούτε με την όψη προς τα επάνω ούτε προς τα κάτω. Κρατήστε το στην τσέπη και δώστε τη δέουσα προσοχή στο άτομο που έχετε απέναντί σας.
7. Λέτε παραμύθια
Είμαστε όλοι αφηγητές. Και όλοι έχουμε ανταγωνιστικό χαρακτήρα. Γι’ αυτό, όταν κάποιος λέει μια ιστορία, νιώθουμε την ανάγκη να πούμε μια καλύτερη ιστορία. Και μπορεί να πάρει και πραγματικά ηλίθιες μορφές. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να πει κανείς, «Φίλε είδα ένα ατύχημα στον δρόμο. Αυτό και αυτό συνέβη». Και ο άλλος μπορεί να πει κάτι όπως, «Αδερφέ! Δεν είναι τίποτα. Είδα ένα ακόμη «μεγαλύτερο» ατύχημα την περασμένη εβδομάδα».
Το άτομο που λέει μια ιστορία έχει τα φώτα της δημοσιότητας. Όταν λέτε μια καλύτερη ιστορία – προσπαθείτε να κλέψετε τα φώτα της δημοσιότητας. Τους κλέβεις την προσοχή. Και σε όλους μας αρέσει η προσοχή – έτσι σε κανέναν δεν αρέσει το άτομο που μας την κλέβει.
Επομένως, αν έχετε καλύτερη ιστορία, μην την πείτε. Κρατήστε τη για λίγο ακόμα. Αφήστε τον συνάδελφο αφηγητή να απολαύσει τα φώτα της δημοσιότητας.