7 έξυπνα κόλπα που χρησιμοποιούν οι συναισθηματικά ευφυείς για να πάρουν αυτό που θέλουν

έξυπνα κόλπα συναισθηματικά ευφυείς

Μπορεί να εκνευρίζεστε και να θυμώνετε όταν τα κάνουν αυτό. Ή μπορείτε να μάθετε αυτά τα έξυπνα κόλπα που χρησιμοποιούν, να τα αντιγράψετε και να τα χρησιμοποιήσετε προς όφελος σας.

Δεν είναι περίεργο πώς κάποιοι φαίνεται να παίρνουν όλα όσα θέλουν, ενώ άλλοι κολλάνε; Ένας βασικός λόγος είναι ότι πιθανότατα έχουν αναπτύξει τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και έχουν μάθει κάποια έξυπνα κόλπα συζήτησης που τους βοηθούν να ελέγχουν τις συνομιλίες τους για να επιτύχουν τους στόχους τους.

Η συναισθηματική νοημοσύνη δεν έχει να κάνει απλώς με το να είστε καλοί με τους ανθρώπους ή να έχετε ενσυναίσθηση. Έχει να κάνει με την επίτευξη στόχων. Άτομα με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη πιθανότατα χρησιμοποιούν αυτά τα κόλπα στις συνομιλίες τους μαζί σας. Ξεκινούν τις συζητήσεις με τον σωστό τρόπο και αποφεύγουν τη λάθος γλώσσα. Καταλαβαίνουν πώς μερικές απλές, σκόπιμες λέξεις μπορούν να βελτιώσουν το νόημα σχεδόν κάθε συζήτησης.

Οι συναισθηματικά ευφυείς άνθρωποι έχουν την ικανότητα να γοητεύουν. Το βασικό κόλπο που χρησιμοποιούν είναι ο αυτοέλεγχος. Έχουν τόσο πολύ αυτοέλεγχο που οι αρνητικές καταστάσεις δεν κλονίζουν τα βαθύτερα συναισθήματά τους. Τα επιχειρήματα γίνονται μια εξίσωση που πρέπει να λύσουν, και όχι μια κατάσταση που σπάει τα νεύρα. Ο στόχος τους είναι να κερδίσουν το επιχείρημα, αλλά, φυσικά, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

7 έξυπνα κόλπα που χρησιμοποιούν οι συναισθηματικά ευφυείς

Υιοθετήστε αυτά τα 7 έξυπνα κόλπα που χρησιμοποιούν άτομα με υψηλή συναισθηματική ευφυΐα και κερδίστε αυτό που θέλετε.

1. Γράφουν τους στόχους τους

Τίποτα δεν το κάνει πιο δύσκολο από το να μην γνωρίζετε ποιος είναι στην πραγματικότητα ο τελικός σας στόχος. Ένα δευτερόλεπτο αρκεί για να μπείτε σε μια συνάντηση με τον στόχο σας στο μυαλό και μετά να τον χάσετε. Γι’ αυτό γράψτε το στόχο σας. Τουλάχιστον, απομνημονεύατε τον και κάντε τον μάντρα σας. Αυτό καθιστά πολύ λιγότερο πιθανό τα συναισθήματα να σας βγάλουν εκτός πορείας, σε μια συζήτηση.

2. Λένε «όχι» σχεδόν σε όλα

Μπορείτε να είστε ευγενικοί σχετικά με αυτό αλλά η προεπιλεγμένη απάντησή σας θα πρέπει συνήθως να είναι «όχι», σχεδόν για τα πάντα. Γιατί; Επειδή το «όχι» διατηρεί το status quo και προσφέρει κυριαρχία. Ωστόσο οι συναισθηματικά ευφυείς δεν λένε στα πάντα «όχι» αλλά «σχεδόν» στα πάντα. Γιατί η ζωή έχει να κάνει με νέες εμπειρίες και ευκαιρίες. Μερικές φορές ανοίγετε τα μάτια σας σε κάτι νέο. Επιπλέον, μερικές φορές θέλετε πραγματικά να πείτε «ναι» για να βοηθήσετε τους ανθρώπους ή να εκφράσετε την καλοσύνη σας.

Οι άνθρωποι που λένε«ναι» σε πάρα πολλά πράγματα καταλήγουν να μην είναι συγκεντρωμένοι και (μερικές φορές) νιώθουν ότι τους έχουν εκμεταλλευτεί. Επομένως, ορίστε το «όχι» ως προεπιλογή σας και βάλτε τα όρια σας, προφυλάσσοντας τον εαυτό σας.

3. Προσπαθούν να είναι συνοπτικοί

Ξέρετε αυτό το παλιό ρητό: «Αν είχα περισσότερο χρόνο, θα είχα γράψει μικρότερο γράμμα». Η συντομία είναι ταυτόχρονα η ψυχή της εξυπνάδας και ένα βασικό εργαλείο για να κάνετε πιο πιθανό να πάρετε αυτό που θέλετε.

Επίσης, σας βοηθά να μη χάσετε τον στόχο σας. Σκεφτείτε ξανά το πρώτο κόλπο αυτής της λίστας, χωρίς να γράψετε τον στόχο σας. Θέλετε να γράψετε κάτι μεγάλο ή σύντομο; Καλύτερα κρατήστε το σύντομο.

4. Εστιάζουν στο άλλο άτομο

Άλλο ένα απόφθεγμα που θα σας βοηθήσει: «Πουλήστε το όφελος, όχι το χαρακτηριστικό». Ωστόσο αυτό δεν περιορίζεται μόνο στις πωλήσεις. Γενικά, στους ανθρώπους αρέσει να ακούγονται. Τους αρέσει να τους βλέπουν. Τους αρέσει να ξέρουν πώς θα τους επηρεάσουν τα πράγματα (το όφελος που μπορείτε να τους προσφέρετε), περισσότερο από ότι ενδιαφέρονται για το πώς σας επηρεάζουν (το χαρακτηριστικό).

Δεν τους αρέσει όταν σας λένε κάτι για τον εαυτό τους και εσείς το μετατρέπετε σε κάτι για τον εαυτό ας. Μην το κάνετε αυτό.

Διατηρήστε την εστίαση στο άλλο άτομο, αλλά έχετε κατά νου τον στόχο σας. Θυμηθείτε, το όλο νόημα είναι να αξιοποιήσετε τα συναισθήματα για να πετύχετε τον στόχο σας. Το να το δείτε από την οπτική γωνία του άλλου είναι ένα εργαλείο που θα σας βοηθήσει να φτάσετε εκεί που θέλετε.

5. Ελέγχουν τον λευκό χώρο

Στις συνομιλίες, το λευκό διάστημα συνήθως σημαίνει σιωπή ή παύσεις. Μελέτες έχουν δείξει ότι κατά μέσο όρο, τα 4 δευτερόλεπτα σιωπής είναι ο μαγικός αριθμός. Είναι το σημείο όπου οι άνθρωποι αρχίζουν να νιώθουν (που σημαίνει ότι τα συναισθήματά τους τους καθοδηγούν) ότι τα πράγματα γίνονται άβολα και πρέπει να καλύψουν το κενό.

Όταν η σιωπή μπορεί να λειτουργήσει προς όφελός σας, χρησιμοποιήστε την. Μετρήστε μόνοι σας: “1 … 2 … 3 … 4 …” Ακόμα περισσότερο. Διασκεδάστε λίγο με αυτό.

Μην είστε ο ήρωας –  συνομιλητής που εγκαταλείπει τον στόχο του/της για να γεμίσει την αμήχανη σιωπή. Αφήστε τον άλλον να είναι ο ήρωας. Και δώστε του/της την ευκαιρία να πλησιάσει λίγο πιο κοντά σε εσάς.

6. Δεν υποθέτουν ότι όλοι μιλούν την ίδια γλώσσα

Θέλετε να μάθετε τον χειρότερο τρόπο για να ξεκινήσετε μια σοβαρή συζήτηση με έναν στόχο; Ρωτήστε κάτι σαν, “Πώς τα πήγατε σήμερα;” Αυτή η ερώτηση έχει μια απάντηση και η απάντηση, αν ο άλλος τη δώσει με ειλικρίνεια, σας απομακρύνει από το κεντρικό σημείο: Να φτάσετε στον στόχο σας.

Οι χαιρετισμοί είναι μια χαρά. Οι ερωτήσεις ανοιχτού τύπου δεν είναι, υποθέτοντας ότι θέλετε να ελέγξετε τη ροή της συζήτησης. Μια ακαδημαϊκή μελέτη έριξε φως στο πόσο σπάνια οι άνθρωποι συμφωνούν 100% και οι λέξεις που χρησιμοποιούν δεν έχουν την ίδια σημασία για όλους.

Πάρτε για παράδειγμα τον «πιγκουίνο». Όταν ζητήθηκε να περιγράψουν έναν πιγκουίνο, μόνο το 12% των ανθρώπων τον περιέγραψαν με τον ίδιο τρόπο. (Δοκιμάστε το μόνοι σας. Ρωτήστε 10 άτομα που βλέπετε: “Είναι ένας πιγκουίνος βαρύς ή ελαφρύς; Είναι θορυβώδης ή ήσυχος;” κ.λπ.). Θα διαπιστώσετε ότι υπάρχει διαφορά στην περιγραφή. Μην υποθέτετε ότι αν πείτε το ένα, ο άλλος θα ακούσει το άλλο.

7. Δομούν τα επιχειρήματα τους χρησιμοποιώντας μαγικούς αριθμούς

Έχετε παρατηρήσει ποτέ ότι τόσα πολλά διαδικτυακά άρθρα περιέχουν λίστες με μονούς αριθμούς όπως 3, 7, 9; Μερικοί από αυτούς είναι πρώτοι αριθμοί, αλλά όχι όλοι. Μερικοί από αυτούς είναι περιττοί αριθμοί, αλλά όχι όλοι. Είναι δύσκολο να πούμε γιατί λειτουργούν, αλλά γενικά, ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι προγραμματισμένος να ανταποκρίνεται καλύτερα σε αυτά.

Γενικά, όσο πιο μικρός ο αριθμός τόσο το καλύτερο. Γι’ αυτό ο κανόνας του 3 λειτουργεί τόσο καλά. Ομαδοποιήστε τα πράγματα σε 3 φάσεις και οι άνθρωποι θα τα θυμούνται. Περισσότερο από αυτό, αν τους δώσετε δύο αντικείμενα, θα περιμένουν ένα τρίτο.

Για παράδειγμα παρακολουθήστε τις εισαγωγές προϊόντων που έκανε ο Steve Jobs: Το αρχικό Mac, το iPhone, το iPad, ακολουθούσε αυτόν τον κανόνα σε κάθε ένα από αυτά.

Εάν δεν μπορείτε να μεταφέρετε λεκτικά τα πάντα σε τρία σημεία, κάντε το σε επτά. Επίσης, πείτε εκ των προτέρων και επανειλημμένα ότι υπάρχουν 7 σημεία, ώστε όταν φτάσετε στο πέμπτο, να μην αναρωτιούνται αν είναι το τελευταίο ή αν υπάρχουν και άλλα 20. Κρατήστε τα 9, 10 και 12 για γραπτές επικοινωνίες και επίσημες παρουσιάσεις.

Scroll to Top