5 φινλανδικές φράσεις που χρησιμοποιούν καθημερινά στη δουλειά οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι του κόσμου

Η Φινλανδία είναι η πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο για έβδομη συνεχή χρονιά, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση World Happiness Report. Δείτε τις φράσεις που χρησιμοποιούν καθημερινά οι εργαζόμενοι σ’ αυτή τη χώρα και είναι πάντα χαρούμενοι και έχουν όρεξη για εργασία.

Η Anni Hallila, ως επικεφαλής του ανθρώπινου δυναμικού, σε μία κατασκευαστική εταιρεία, με έδρα το Τάμπερε της Φινλανδίας που κατασκευάζει ηχομονωτικούς θαλάμους για χώρους γραφείων, εξηγεί την εργασιακή κουλτούρα της εταιρείας στην οποία εργάζεται, μία κουλτούρα που υιοθετούν σχεδόν όλες οι εταιρείες στη Φινλανδία.

Στόχος της εταιρείας Framery που δουλεύει η Anni Hallila και η οποία έχει περίπου 400 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο, είναι οι εργαζόμενοι να αισθάνονται ευτυχισμένοι και ικανοποιημένοι κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. Υψηλές προτεραιότητες για τα στελέχη της εταιρείας αποτελούν η ανοιχτή επικοινωνία, η ομαδική εργασία και, ίσως πάνω απ’ όλα, η ευτυχία και η ευημερία των εργαζομένων.

Όπως αναφέρει στο CNBC η Anni Hallila, η ίδια και η ομάδα της χρησιμοποιούν μερικές κοινές φινλανδικές φράσεις για να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να ευημερούν στον εργασιακό χώρο:

1. Το άτομο που κάνει ερωτήσεις δεν θα απομακρυνθεί από το μονοπάτι!

Οι φινλανδικοί εργασιακοί χώροι τείνουν να έχουν επίπεδη ιεραρχία, όπου οι μεμονωμένοι συνεργάτες αισθάνονται εξίσου εξουσιοδοτημένοι να εκφράζουν τις σκέψεις τους για την επιχείρηση με τους διευθύνοντες συμβούλους και άλλους ανώτερους ηγέτες.

Αυτή η φράση αναδεικνύει τη φινλανδική νοοτροπία και δείχνει πώς ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης, όπου οι άνθρωποι αισθάνονται ελεύθεροι να μοιραστούν τις απόψεις τους, είναι προς όφελος του οργανισμού συνολικά.

Χρειάζονται άνθρωποι σε όλες τις βαθμίδες ενός οργανισμού για να θέσουν ζητήματα και να βρουν λύσεις, εξηγεί η Hallila και επισημαίνει πως «Εάν υπάρχει μια ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας όπου ο καθένας μπορεί να κάνει ερωτήσεις, είτε πρόκειται για τον διευθύνοντα σύμβουλο είτε για οποιονδήποτε στην εταιρεία, τότε θα υπάρξει μια πορεία προς τα εμπρός».

Οι εργαζόμενοι στην Framery ενθαρρύνονται να μιλούν για θέματα στα οποία εργάζονται, καθώς και για τους στόχους της εταιρείας στο σύνολό της.

«Μπορώ να κάνω οποιεσδήποτε ερωτήσεις πρέπει να κάνω για να πετύχω στο ρόλο μου ή να κάνω ερωτήσεις για το καλύτερο της εταιρείας», λέει η Hallila. Και προσθέτει: «Έτσι, ακόμη και αν δεν είναι η δουλειά μου και βλέπω κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί, έχω την ευθύνη να κάνω τις ερωτήσεις για να μην ξεφύγουμε από την πορεία μας ως εταιρεία».

2. Να εργάζεστε πιο έξυπνα, όχι πιο σκληρά

Τα ανώτερα στελέχη βοηθούν τους υπαλλήλους τους να εργάζονται με αυτή τη νοοτροπία, λέει η Hallila. Τα αφεντικά πρέπει να είναι ξεκάθαρα στις προσδοκίες τους και να διαχειρίζονται με τρόπο που οι υπάλληλοί τους να μπορούν να παραμείνουν επικεντρωμένοι στις επιχειρηματικές προτεραιότητες που έχουν μεγαλύτερη σημασία.

«Μπορείτε να εργάζεστε και να εργάζεστε και να εργάζεστε», λέει, «αλλά το αν πραγματικά πετυχαίνετε περισσότερα είναι αμφίβολο».

Πολλές φορές, ο τελικός στόχος υποστηρίζει τόσο την ικανοποίηση μιας επιχειρηματικής ανάγκης όσο και την επίτευξη αυτής με εύχρηστο τρόπο.

«Δεν έχει να κάνει με το να είσαι τεμπέλης» τονίζει η Hallila. Όπως λέει η ίδια, «Έχει να κάνει με το να είσαι έξυπνος σχετικά με αυτό στο οποίο εστιάζεις και να ξεφεύγεις με λιγότερα με έναν τρόπο ώστε να μπορείς να έχεις μια υγιή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής».

3. Βάλτε τη γάτα στο τραπέζι

Η Hallila λέει ότι αυτή η φράση χρησιμοποιείται με παρόμοιο τρόπο όπως η αντιμετώπιση του ελέφαντα στο δωμάτιο – όπως, δηλαδή, να αντιμετωπίσετε το συγκεκριμένο επιχειρηματικό ζήτημα αντί να το αφήσετε να ξεφύγει.

«Πρόκειται για την πίστη σε μια εργασιακή κουλτούρα όπου η γάτα είναι το θέμα που πρέπει να τεθεί στο τραπέζι και για τους ανθρώπους να μπορούν να έχουν μια εμπιστευτική και ανοιχτή συζήτηση για όποιο θέμα κι αν είναι αυτό», λέει η ίδια και προσθέτει ότι «απλά πιστεύουμε ότι τα πράγματα λύνονται όταν συζητούνται».

4. Ό,τι αφήνετε πίσω σας, θα το βρείτε μπροστά σας

Από την άλλη πλευρά, αυτή η φράση υποδηλώνει ότι αν αφήσετε ένα θέμα χωρίς προσοχή, θα γίνει πρόβλημα αργότερα.

«Αν αφήσετε τα προβλήματα πίσω σας, θα τα βρείτε μπροστά σας» σε κάποιο άλλο σημείο, λέει η Hallila. «Οπότε ο μόνος τρόπος για να τα αντιμετωπίσετε είναι να τα αντιμετωπίσετε πραγματικά όταν ανακύψουν».

5. Πηγαίνοντας προς το δέντρο με την πλάτη πρώτα

Αυτή η φράση οπτικοποιεί αυτό που συμβαίνει όταν δεν σχεδιάζετε μπροστά ή δεν σκέφτεστε τις συνέπειες ορισμένων επιχειρηματικών αποφάσεων, λέει η Hallila.

«Αν δεν σχεδιάζετε αυτό που κάνετε, θα πάτε με την πλάτη πρώτα προς το δέντρο και θα πληγωθείτε σε σχέση με το να σχεδιάζετε πραγματικά μπροστά και να είστε έξυπνοι σε αυτό που θέλετε να πετύχετε» τονίζει η ίδια.

Στους φινλανδικούς χώρους εργασίας, αυτές οι συζητήσεις συχνά περιλαμβάνουν ανθρώπους σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού. Ο στρατηγικός σχεδιασμός μιας επιχείρησης διασφαλίζει ότι «οι άνθρωποι αισθάνονται ότι ακούγονται, ότι έχουν λόγο στη στρατηγική μας ή τουλάχιστον ότι καταλαβαίνουν περί τίνος πρόκειται». «Εκτιμούμε ότι ο σχεδιασμός γίνεται έξυπνα με τρόπο που σέβεται και τον χρόνο των άλλων ανθρώπων» αναφέρει η Hallila.

Δήμητρα Χατζηπαναγιώτου
Δήμητρα Χατζηπαναγιώτου

Η Δήμητρα Χατζηπαναγιώτου έχει συνεργαστεί τα τελευταία 20 χρόνια με έντυπα, τηλεοπτικούς σταθμούς, καθώς και με ιστοσελίδες. Παράλληλα έχει εμπειρία στην επικοινωνία και έχει συνεργαστεί με την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία, την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Παιδοδοντιάτρων, το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Πιστεύει ότι οι δημοσιογράφοι οφείλουν να ενημερώνουν το κοινό έχοντας ως πυξίδα την αλήθεια, τις αρχές της αντικειμενικότητας, των ίσων αποστάσεων αλλά και της κοινωνικής ευαισθησίας.

Scroll to Top