Αν και ένα χαρισματικό παιδί μπορεί να είναι σε θέση να κάνει μια εργασία στο μισό χρόνο που θα χρειαζόταν στους συνομηλίκους του, το να το κάνετε να ολοκληρώσει ή ακόμα και να ξεκινήσει μια εργασία μπορεί μερικές φορές να είναι δύσκολο.
Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αναφορές που δεν ταιριάζουν με τις ικανότητες του παιδιού σας, αφήνοντάς σας να αναρωτιέστε αν το παιδί είναι απλά τεμπέλικο και ποια κουμπιά θα μπορούσατε να πατήσετε για να το κάνετε να ενδιαφερθεί περισσότερο για το σχολείο.
Όσο απογοητευτικό κι αν είναι αυτό, οι ειδικοί συνιστούν να έχετε ενσυναίσθηση καθώς αναζητάτε απαντήσεις. Η ψυχολόγος Ellen Braaten, εκτελεστική διευθύντρια του Προγράμματος Εκμάθησης και Συναισθηματικής Αξιολόγησης και πρόεδρος της παιδιατρικής νευροψυχολογικής αξιολόγησης στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης, προτείνει στους γονείς να αναζητήσουν μοτίβα για το πού ακριβώς δυσκολεύονται τα παιδιά τους στη διαδικασία ολοκλήρωσης μια εργασίας.
Στη συνέχεια, δώστε τους χάρη καθώς εργάζονται στις συγκεκριμένες προκλήσεις που θέτει η χαρισματικότητα. «Είναι σημαντικό να εντοπίσουμε το συγκεκριμένο εμπόδιο που τα αποτρέπει», λέει η Δρ. Braaten.
Μερικές φορές, το στοιχείο που λείπει από το κίνητρο μπορεί να είναι ότι αγχώνονται για την εργασία ή ότι δυσκολεύονται με την εκτελεστική λειτουργία. Άλλες φορές, μπορεί απλώς να μην ξέρουν πού βρίσκονται στη διαδικασία και να αισθάνονται μουδιασμένα. Οι γονείς μπορούν να καθοδηγήσουν τα παιδιά τους μέσα από αυτά τα εμπόδια μόλις τα αντιληφθούν.
Η ειδικός αναλύει στο Fatherly πώς μπορείτε να εντοπίσετε τους λόγους για τους οποίους ένα παιδί μπορεί να φαίνεται χωρίς κίνητρα και πώς να δημιουργήσετε εύλογες προσδοκίες για τα χαρισματικά παιδιά που δεν τα κάνουν να κλειστούν.
Πώς μπορείτε να βοηθήσετε τα χαρισματικά παιδιά που δυσκολεύονται να ξεκινήσουν εργασίες
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους τα παιδιά μπορεί να δυσκολεύονται να ξεκινήσουν εργασίες και οι γονείς πρέπει να ψάξουν για το πού υπάρχει το πρόβλημα. Μερικές φορές, τα παιδιά δυσκολεύονται να προσδιορίσουν την εργασία. Οι εργασιες ανοιχτού τύπου μπορεί να είναι ιδιαίτερα προκλητικές επειδή τα παιδιά μπορεί απλώς να μην ξέρουν από πού να ξεκινήσουν.
Αλλά το παιδί σας πιθανότατα δεν θα είναι σε θέση να διατυπώσει τι το εμποδίζει να ξεκινήσει μια εργασία, εάν κάνετε αυτήν την ερώτηση με ανοιχτό τρόπο. Πρέπει λοιπόν να κάνετε ερωτήσεις όπως, «έχεις όλα όσα χρειάζεσαι;», «ξέρεις τι κάνεις;», «μπορείς να μου περιγράψετε την εργασία ή να μου πεις ποιες ερωτήσεις πρέπει να απαντήσεις σε αυτό το φύλλο εργασίας;».
Μόλις χαρτογραφηθούν αυτά τα εμπόδια, πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν την ικανότητα να ολοκληρώνουν τις εργασίες τους;
Η επιμονή δεν είναι μόνο να συνεχίζεις όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, αλλά περιλαμβάνει επίσης την ικανότητα να αξιολογείς πού βρίσκεσαι στη διαδικασία. Πολλά παιδιά θα απογοητευτούν επειδή νιώθουν ότι εργάζονται για πάντα και δεν μπορούν να υπολογίσουν πόσο κοντά είναι στο τέλος. Ως γονέας, μπορείτε να υποστηρίξετε το παιδί σας βοηθώντας το να καταλάβει πού βρίσκεται στη διαδικασία και τι χρειάζεται ακόμα για να την ολοκληρώσει.
Τα χαρισματικά παιδιά θα συγκλονιστούν και θα αισθάνονται ότι δεν έχουν τις ικανότητες να ολοκληρώσουν μια εργασία επειδή έκαναν πολλά λάθη στην πορεία, είχαν ένα εμπόδιο επειδή έκαναν απρόσεκτα λάθη ή ακολούθησαν έναν δρόμο που δεν έπρεπε. Το να τα βοηθάτε να είναι επίμονα σημαίνει ότι τα βοηθάτε να καταλάβουν πού βρίσκονται στην ίδια τη διαδικασία.
Πώς μπορούν οι γονείς να επιτύχουν την ισορροπία μεταξύ του να παρακινούν τα παιδιά χωρίς να τα επικρίνουν ή να ενορχηστρώνουν υπερβολικά τις δραστηριότητές τους;
Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπαίνουν στο παιχνίδι με τα χαρισματικά παιδιά που οι γονείς παραβλέπουν, και το ένα είναι ότι συχνά δεν έχουν αυτή την επιμονή για την οποία μιλάμε επειδή δεν χρειάστηκε να χτίσουν αυτή τη δεξιότητα. Εάν ένα παιδί είναι προικισμένο και πολλά πράγματα του έρχονται εύκολα και ξαφνικά πρέπει να κάνει κάτι που είναι δύσκολο, θα απογοητευτεί πολύ εύκολα. Εδώ είναι που τα χαρισματικά παιδιά θα πουν απλώς, «Λοιπόν, αυτό είναι ηλίθιο» ή «Δεν μπορώ να το κάνω».
Για τους περισσότερους ανθρώπους που δεν είναι προικισμένοι, όλα είναι ένας αγώνας. Όλα όσα έπρεπε να μάθουν ήταν δύσκολα. Αλλά αν κατακτήσατε με ευκολία τα μαθηματικά ή την ανάγνωση, και ξαφνικά πρέπει να κάνετε εργασίες σε κάτι που μπορεί να μην είναι τόσο εύκολο ή πρέπει να καταλάβετε κάτι έξω από το σύνολο των δεξιοτήτων σας, μπορεί να αισθανθείτε άβολα.