Από αύριο η ψηφιακή κάρτα εργασίας θα ισχύει και στα φαρμακεία για την παρακολούθηση του πραγματικού χρόνου εργασίας. Αυστηρές κυρώσεις για τους παραβάτες.
Σε πλήρη εφαρμογή τίθεται από σήμερα η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε τομείς της επαγγελματικής δραστηριότητας. Η εφαρμογή περιλαμβάνει και τους εργαζόμενους στα φαρμακεία και έτσι από αύριο, 2 Ιουλίου, θα είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν την ψηφιακή κάρτα εργασίας
Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος ενημερώνει μάλιστα ότι δεν θα δοθεί παράταση στην εφαρμογή του μέτρου.
«Σας επισημαίνουμε ότι από 2.07.2024 αρχίζει η υποχρεωτική εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας για τους εργαζόμενους στα φαρμακεία. Σας εφιστούμε την προσοχή ότι δεν έχει δοθεί νέα παράταση στο εν λόγω μέτρο, για την κατηγορία των επαγγελμάτων στην οποία υπάγονται τα φαρμακεία μας και ως εκ τούτου οφείλουμε όλοι να είμαστε συνεπείς σχετικά με την πιστή εφαρμογή των διατάξεων όπως προβλέπονται».
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εξασφαλίζεται η παρακολούθηση του πραγματικού χρόνου εργασίας, καταπολεμώντας τις καταχρηστικές πολιτικές των αδήλωτων υπερωριών και των παράνομων μεταβολών και υπερβάσεων του εργασιακού χρόνου.
Σημειώνεται ότι σε περίπτωση μη ενεργοποίησης της ψηφιακής κάρτας προβλέπεται πρόστιμο 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο και λουκέτο 15 ημερών για υποτροπή μετά από τρεις ελέγχους.
Πώς λειτουργεί η ψηφιακή κάρτα
Ο εργαζόμενος στο φαρμακείο πρέπει να «κατεβάσει» στο κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή myErgani mobile app η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες Google Play και App Store. Ο εργαζόμενος κατά την είσοδό του στο χώρο εργασίας, «σκανάρει» στο Ergani CardScanner (εφαρμογή που είναι διαθέσιμη για τις επιχειρήσεις) τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app. Κατά την προσέλευση πρέπει να επιλέγεται η «επιλογή προσέλευση» και «αποχώρηση» αντίστοιχα, όταν ο εργαζόμενος αποχωρεί.
Συγκεκριμένα, κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας ο εργαζόμενος θα προβάλλει τον QR κωδικό προς ανάγνωση στην αντίστοιχη εφαρμογή Ergani CardScanner mobile app που διατίθεται στους εργοδότες.
Μετά την επιτυχή ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας, δηλαδή του QR code, ο εργαζόμενος βλέπει στην οθόνη ένα μήνυμα επιβεβαίωσης με τα στοιχεία της δήλωσης Κάρτας Εργασίας που πρόκειται να υποβληθεί αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
Η κάρτα μπορεί να είναι είτε σε φυσική μορφή, όπως οι κάρτες που χρησιμοποιούν σήμερα πολλές επιχειρήσεις για την καταγραφή των ωρών εργασίας ή ψηφιακή εφαρμογή (application) στο κινητό τηλέφωνο του εργαζόμενου.
Πρόκειται ακριβώς για την διαδικασία που εφαρμόστηκε για το «σκανάρισμα» των πιστοποιητικών νόσησης, εμβολιασμού κλπ. Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν συστήματα ωρομέτρησης θα διαβιβάζουν μαζικά στο ΕΡΓΑΝΗ II τις πληροφορίες έναρξης – λήξης για κάθε εργαζόμενο. Για τις υπόλοιπες η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα μέσω του application.