ΠΟΥ: Κύρια αιτία θανάτου παιδιών και νέων τα τροχαία δυστυχήματα – Σοκαριστικά στοιχεία

WHO Κίνα ΠΟΥ

Περισσότεροι από 2 άνθρωποι σκοτώνεται ανά λεπτό σε τροχαία δυστυχήματα σε όλο τον κόσμο, ενώ καθημερινά συμβαίνουν 3.200 τροχαία ατυχήματα, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ).

Προσθέτει ότι τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν η κύρια αιτία θανάτου παιδιών και νέων ηλικίας 5-29 ετών.

Η έκθεση του ΠΟΥ για την οδική ασφάλεια

Ειδικότερα, η τελευταία έκθεση παγκόσμιας κατάστασης του ΠΟΥ για την οδική ασφάλεια το 2023, δείχνει ότι, από το 2010, οι θάνατοι από τροχαία έχουν μειωθεί κατά 5% σε 1,19 εκατομμύρια ετησίως. Ωστόσο, τα τροχαία δυστυχήματα παραμένουν μια επίμονη παγκόσμια κρίση υγείας, με τους πεζούς, τους ποδηλάτες και άλλους ευάλωτους χρήστες του δρόμου να κινδυνεύουν περισσότερο.

Όπως δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του ΠΟΥ, Δρ Tedros Adhanom Ghebreyesus, μπορεί τα τροχαία δυστυχήματα να δείχνουν τάση μείωσης αλλά αυτό γίνεται με αργούς ρυθμούς.

«Η σφαγή στους δρόμους μπορεί να προληφθεί», είπε χαρακτηριστικά. «Καλούμε όλες τις χώρες να βάλουν τους ανθρώπους και όχι τα αυτοκίνητα στο επίκεντρο των συστημάτων μεταφορών τους και να λάβουν μέτρα για την ασφάλεια των πεζών, των ποδηλατών και άλλων ευάλωτων ανθρώπων».

Ποιες χώρες έχουν σημαντική πρόοδο

Σύμφωνα με την νέα έκθεση, από τα 194 κράτη-μέλη του ΠΟΥ, τα 108 ανέφεραν μείωση στους θανάτους από τροχαία μεταξύ 2010 και 2021. Ωστόσο, μόνο 10 χώρες κατάφεραν να μειώσουν τους θανάτους από τυροχαία δυστηχήματα πάνω από 50%. Πρόκειται για:

  •  Λευκορωσία
  •  Σουλτανάτο του Μπρουνέι
  •  Δανία
  •  Ιαπωνία
  • Λιθουανία
  • Νορβηγία
  • Ρωσία
  • Δημοκρατία Τρινιντάντ και Τομπάγκο
  • Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
  •  Βενεζουέλα

Τριάντα πέντε ακόμη χώρες σημείωσαν σημαντική πρόοδο, μειώνοντας τους θανάτους κατά 30% έως 50%.

Οι θάνατοι από τροχαία ανά τον κόσμο κατανέμονται ως εξής:

  • 28% στην περιφέρεια της Νοτιοανατολικής Ασίας
  • 25% στην περιφέρεια του Δυτικού Ειρηνικού
  • 19% στην αφρικανική περιφέρεια
  • 12% στην αμερικανική περιφέρεια
  • 11% στην Ανατολική Μεσόγειο
  • 5% στην περιφέρεια της Ευρώπης

Εννέα στους 10 θανάτους συμβαίνουν σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος και οι θάνατοι σε αυτές τις χώρες είναι δυσανάλογα υψηλότεροι σε σύγκριση με τον αριθμό των οχημάτων και των δρόμων που διαθέτουν.

Ο κίνδυνος θανάτου είναι 3 φορές υψηλότερος στις χώρες χαμηλού εισοδήματος από τις χώρες υψηλού εισοδήματος, ωστόσο οι χώρες χαμηλού εισοδήματος έχουν μόλις το 1% των οχημάτων στον κόσμο.

Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η νέα έκθεση αποκαλύπτει ποιες πληθυσμιακές ομάδες είναι πιο ευάλωτες στα τροχαία δυστυχήματα. Ειδικότερα, τα τροχαία είναι συχνότερα:

  • Στους πεζούς (αντιπροσωπεύουν το 23% των θυμάτων)
  • Στους οδηγούς μοτοσικλέτας (21%)
  • Στους ποδηλάτες (6%)
  • Στους χρήστες μικροκινητικότητας όπως ηλεκτρικά σκούτερ (3%)

Οι θάνατοι από ατυχήματα με τετράτροχα οχήματα όλων των ειδών αντιπροσωπεύουν συνολικά το 30% των παγκόσμιων θανάτων.

Οι θάνατοι πεζών αυξήθηκαν κατά 3%, μεταξύ 2010 και 2021, φτάνοντας τις 274.000. Οι θάνατοι των ποδηλατών αυξήθηκαν κατά σχεδόν 20%, σε 71.000. Επιπλέον, το 80% των δρόμων του κόσμου δεν πληρούν τα πρότυπα ασφάλειας των πεζών και μόλις το 0,2% έχει ποδηλατόδρομους.

Η έκθεση αποκαλύπτει μια ανησυχητική έλλειψη προόδου όσον αφορά την προώθηση των νόμων και των προτύπων ασφάλειας.

Μόλις έξι χώρες έχουν νόμους που πληρούν τις βέλτιστες πρακτικές του ΠΟΥ για όλους τους παράγοντες κινδύνου (ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και χρήση κράνους μοτοσικλέτας, ζώνες ασφαλείας και συστήματα ασφάλειας παιδιών).

Η Παγκόσμια Έκθεση για την Οδική Ασφάλεια του ΠΟΥ για το 2023 είναι η πέμπτη από μια σειρά που μετρά την πρόοδο στη μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Αυτή η έκθεση καλύπτει την πρόοδο μεταξύ 2010 και 2021 και θέτει τη βάση για τις προσπάθειες για την επίτευξη του στόχου των Ηνωμένων Εθνών για τη Δράσης 2021–2030 για μείωση στο ήμισυ των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα έως το 2030.

Όλο Υγεία

Scroll to Top