Σφοδρές αντιδράσεις από τους γιατρούς προκάλεσε η ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ παραμονή της Πρωτοχρονιάς για νέο σύστημα ραντεβού των ασφαλισμένων.
Μετά τις έντονες αντιδράσεις του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου και των Ενώσεων των ιδιωτών γιατρών αναστέλλονται για την 1η Φεβρουαρίου τα ψηφιακά ραντεβού των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.
Η ενημέρωση αυτή έρχεται από τους εκπροσώπους της Ένωσης Ελευθεροεπαγγελματιών Καρδιολόγων Ελλάδας (ΕΕΚΕ) και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Κλινικοεργαστηριακών Ειδικοτήτων (ΠΟΣΚΕ).
Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ με ανακοίνωσή την παραμονή της Πρωτοχρονιάς γνωστοποίησε την αλλαγή του τρόπου των ραντεβού για επισκέψεις σε συμβεβλημένους ιδιώτες γιατρούς, καθώς και της αποζημίωσης τους. Δηλαδή οι ασφαλισμένοι θα κλείνουν ραντεβού μέσω πλατφόρμας του gov.gr με χρήση κωδικών taxis και η αποζημίωση θα γίνεται μόνο γι΄ αυτά τα ραντεβού.
Αλλάζει ο τρόπος των ραντεβού με τους συμβεβλημένους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ –Έντονη αντίδραση
Τι αναφέρουν οι Ενώσεις των γιατρών
Συγκεκριμένα η ΕΕΚΕ και η ΠΟΣΚΕ σε σημερινή ανακοίνωσή τους, αναφέρουν ότι : «αναστέλλεται για 1/2/2025 η εφαρμογή της πλατφόρμας για τον προγραμματισμό των ραντεβού μέσω ΗΔΙΚΑ και διασύνδεσης της αποζημίωσης με τον ΕΟΠΥΥ, στο διάστημα δε αυτό θα υπάρξει ενημέρωση των ιατρών για την πλατφόρμα».
Διευκρινίστηκε επίσης ότι ο ιατρός προγραμματίζει στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ τα ραντεβού των ασθενών του και υπάρχει δυνατότητα σε κενά ραντεβού, να κλείνει ραντεβού ένας ασθενής, παραμένοντας όμως στην διακριτική ευχέρεια του ιατρού η αποδοχή του ραντεβού.
Η ΠΟΣΚΕ και η ΕΕΚΕ είχαν καταθέσει τις αντιρρήσεις τους για την δυσκολία εφαρμογής της συγκεκριμένης πλατφόρμας με την οποία καλούνται οι κλινικοεργαστηριακοί ιατροί (πχ. Καρδιολόγοι, Πνευμονολόγοι, Φυσίατροι κ.α.) να δηλώσουν ωράριο που θα δέχονται τους ασθενείς, παρόλο που αυτό δεν προβλέπεται στη σύμβαση τους.
Επίσης, είχαν δηλώσει και την αδυναμία προγραμματισμού διάρκειας της εξέτασης χωρίς προηγούμενη προσυνεννόηση με τον ασθενή, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο ασθενής πρέπει να κάνει και ιατρικές πράξεις (όπως πχ. Τρίπλεξ, δοκιμασία κοπώσεως, σπειρομέτρηση κλπ). Το πρόβλημα μάλιστα γίνεται πιο έντονο επι ψυχιατρικών ασθενών και της ιδιαιτερότητας τους.
«Η αιφνιδιαστική ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ το απόγευμα της παραμονής της Πρωτοχρονιάς, με εφαρμογή της από την επόμενη μέρα δηλαδή σε 12 ώρες, είναι πρωτοφανής» αναφέρουν οι δυο παραπάνω ενώσεις στην κοινή ανακοίνωσή τους, επισημαίνοντας ότι για κάθε αλλαγή στην συνταγογράφηση και στα λειτουργικά προγράμματα, πρέπει να υπάρχει διαβούλευση και ενημέρωση και όχι αιφνιδιασμοί για το καλό της Δημόσιας υγείας.
ΕΟΠΥΥ: Με συναίνεση του ασθενή από το 2025 η συνταγογράφηση και εκτέλεση συνταγών
Η αντίδραση του ΠΙΣ
Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) καλεί τους γιατρούς να αγνοήσουν το νέο σύστημα ηλεκτρονικών ραντεβού μέσω gov.gr και να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους ασθενείς τους κανονικά.
Τονίζει ότι «θα ενεργήσει νομικά, καθώς και με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο και καλεί τους Ιατρικούς Συλλόγους να πράξουν το ίδιο».
Ειδικότερα, ο ΠΙΣ αναφέρει:
«Η Απόφαση αυτή είναι μονομερής και στις λεπτομέρειές της ανεφάρμοστη. Δεν υπήρξε, δε, καμία συζήτηση, διαβούλευση ή συνεννόηση για τυχόν καθιέρωση ενός λειτουργικού τρόπου σχετικά με τα ραντεβού.
Η Απόφαση ανακοινώθηκε σκοπίμως στον πλέον ακατάλληλο χρόνο, απαιτώντας τη συνδιαχείριση του χρόνου των ιδιωτών ιατρών.
Οι αμοιβές που προσφέρει από το 2012 ο ΕΟΠΥΥ δε δικαιολογούν σε καμία περίπτωση τέτοιου είδους γραφειοκρατικές απαιτήσεις.
Καθώς καμία σύμβαση δεν έχει προκηρυχθεί για κλινικό ιατρό από το 2012 μέχρι σήμερα -παρά τις δημόσιες δεσμεύσεις της Πολιτείας- ο εργασιακός όγκος είναι αποτρεπτικός για τέτοια διαχείριση.
Η συγκεκριμένη Απόφαση δεν έχει καμία νομική βάση, τη στιγμή που ο ίδιος Οργανισμός από το Μάιο του 2022 παραβαίνει τη νομική του υποχρέωση να συνάψει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.
Για όλους τους παραπάνω λόγους και επειδή η σχέση ιατρού-ασθενούς είναι μοναδική, στοιχείο ακατάληπτο για τους γραφειοκράτες, ΑΓΝΟΗΣΤΕ ΤΟΥΣ και συνεχίστε να εξυπηρετείτε τους ασθενείς σας κανονικά».