Όταν η ρευματοειδής αρθρίτιδα τα κάνει όλα να φαίνονται πιο δύσκολα, μιλήστε με τον ρευματολόγο σας για να γίνουν και πάλι εύκολα.
Η AbbVie, η παγκόσμια βιοφαρμακευτική εταιρεία, αναλαμβάνει πρωτοβουλία μέσω της εκστρατείας ενημέρωσης «ώΡΑ να γίνουν εύκολα», να ενημερώσει και να ενεργοποιήσει τους ασθενείς με Ρευματοειδή Αρθρίτιδα να επισκεφθούν τον ρευματολόγο τους για την έγκαιρη διάγνωση και για τον σχεδιασμό της ενδεδειγμένης και εξατομικευμένης θεραπευτικής προσέγγισης.
Οι ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα λόγω της φλεγμονής και του πόνου στις αρθρώσεις, συχνά, καταβάλουν υπερβάλλουσα προσπάθεια για να πραγματοποιήσουν ακόμα και απλές καθημερινές δραστηριότητες, όπως να ανοίξουν μία πόρτα η οποία τους φαίνεται πολύ βαριά, να ανέβουν τη σκάλα η οποία φαντάζει μεγάλη ή να σηκώσουν μία κούπα την οποία νιώθουν ‘ασήκωτη’.
Η εκστρατεία ενεργοποίησης των ασθενών με Ρευματοειδή Αρθρίτιδα «ώΡΑ να γίνουν εύκολα» εντάσσεται στη δέσμευση της AbbVie να συνδράμει ουσιαστικά, ώστε οι ασθενείς να κινητοποιηθούν, να δουν τη νόσο στις σωστές διαστάσεις σε συνεργασία με τον ρευματολόγο τους και να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους κάνοντας πιο εύκολες τις καθημερινές τους δραστηριότητες.
Από τις 4 Οκτωβρίου 2023 οι ασθενείς και όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται, για περισσότερες πληροφορίες, την ενημερωτική ιστοσελίδα .
Οι ασθενείς πρέπει να έχουν πρόσβαση σε ορθή ενημέρωση
Κομβικής σημασίας θεωρεί η Κατερίνα Κουτσογιάννη, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων ασθενών, γονέων, κηδεμόνων & φίλων παιδιών με ρευματικά νοσήματα (ΡευΜΑζήν) οι ασθενείς να έχουν πρόσβαση σε ορθή ενημέρωση τόσο για το ίδιο το νόσημα και τις επιπτώσεις του στη συνολική υγεία του πάσχοντα, όσο και για τις διαθέσιμες θεραπευτικές επιλογές.
«Η εκστρατεία ενημέρωσης ‘ώΡΑ να γίνουν εύκολα’ είναι μέρος της συνολικής προσπάθειας και της συνεργασίας που απαιτείται με όλους τους εμπλεκόμενους, ώστε να δημιουργήσουμε ενδυναμωμένους και ενημερωμένους ασθενείς, οι οποίοι πρέπει να είναι συνεργάτες και συνοδοιπόροι στη θεραπευτική διαδικασία. Ένας ενημερωμένος και ενδυναμωμένος ασθενής συμβάλει στην από κοινού λήψη αποφάσεων και στην αυτοδιαχείριση της νόσου του», ανέφερε η κ. Κουτσογιάννη, κατά την διάρκεια παρουσίασης της εκστρατείας.
Έγκαιρη διάγνωση και διαχείριση της νόσου
Ο Γεώργιος Βοσβοτέκας, ρευματολόγος, υπεύθυνος Ρευματολογικού Τμήματος Euromedica Γεν. Κλινική Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι η ύφεση των συμπτωμάτων αποτελεί το μείζον ζητούμενο για τους ρευματολόγους και τη διαχείριση των ασθενών, προσθέτοντας ότι: «Η επίτευξη της ύφεσης, δηλαδή η μείωση της φλεγμονής, η ανακούφιση από τα συμπτώματα και η μείωση της βλάβης των αρθρώσεων, αυξάνεται με την έγκαιρη διάγνωση και με τη διαχείριση της νόσου, μόλις εμφανιστούν τα συμπτώματα. Χάρη στη συνεχή επιστημονική πρόοδο η ύφεση αποτελεί εφικτό στόχο για τους ασθενείς».
Καθώς η φλεγμονή και τα συμπτώματα που προκαλεί η ρευματοειδής αρθρίτιδα παρουσιάζουν εξάρσεις και υφέσεις, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καθυστέρηση της διάγνωσης και του ελέγχου της νόσου με πιθανή έκβαση τη μόνιμη βλάβη των αρθρώσεων.
Στη σταθερή σχέση μεταξύ γιατρού και ασθενούς εστίασε ο Δημήτριος Καρόκης, ρευματολόγος, στρατιωτικός ιατρός ε.α., Πρόεδρος Ελληνικής Ρευματολογικής Εταιρείας και Επαγγελματικής Ένωσης Ρευματολόγων Ελλάδας.«Είναι σημαντικό κάθε ασθενής να απευθυνθεί έγκαιρα στον ρευματολόγο, να λάβει φροντίδα και να διαμορφώσει ένα σχέδιο θεραπείας, άμεσα. Εξίσου σημαντικό είναι ο ασθενής και ο ρευματολόγος να δημιουργήσουν μία σταθερή σχέση εμπιστοσύνης, να βρίσκονται σε τακτική επικοινωνία, να αξιολογούν την πρόοδο της θεραπείας και έγκαιρα να επαναξιολογούν τους θεραπευτικούς στόχους, εφόσον κρίνεται αναγκαίο».
Προετοιμασία, συμμετοχή, ενημέρωση
Η Αθανασία Παππά, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα (ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α) εστίασε στην προετοιμασία του ασθενούς για τη συνάντηση με τον ιατρό του και τόνισε ότι: «Προετοιμασία, συμμετοχή, ενημέρωση! Αυτό είναι το τρίπτυχο που χρειάζεται να γνωρίζει και να πράττει ο ασθενής με ρευματοειδή αρθρίτιδα, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την επίσκεψη στον ρευματολόγο. Κάθε επίσκεψη αποτελεί μία αφορμή ώστε ο ασθενής να μοιραστεί με τον ιατρό του και να μιλήσει με ειλικρίνεια για το πώς νιώθει, για τα συμπτώματά του, είτε αυτά παραμένουν αμετάβλητα, είτε βελτιώνονται ή επιδεινώνονται. Ένα ημερολόγιο καθημερινών συμπτωμάτων, όπως η εμφάνιση οιδήματος ή ο πόνος στις αρθρώσεις ή τυχόν δυσκολίες συμμόρφωσης στη θεραπεία, οι προσωπικοί μας στόχοι, ο προγραμματισμός εξετάσεων και επισκέψεων στον ρευματολόγο και η αναζήτηση υποστήριξης από τον ιατρό μας σε όλη τη διαδρομή της νόσου αποτελούν μερικές από τις πιο χρήσιμες συμβουλές για τη δημιουργία μίας εποικοδομητικής σχέσης, η οποία συνεχώς εξελίσσεται και διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες των ασθενών».
Ενημερωτική ιστοσελίδα www.ora-na-ginoun-eukola.gr
Από την AbbVie την εκστρατεία ενημέρωσης παρουσίασε η Μελίνα Θωμαΐδου, Head of Communications & Patient Relations. Αναφέρθηκε στη σημασία της πραγματοποίησης της εκστρατείας ενημέρωσης ‘ώΡΑ να γίνουν εύκολα’ σημειώνοντας ότι το site www.ora-na-ginoun-eukola.gr είναι διαθέσιμο ώστε όλες και όλοι να έχουν πρόσβαση σε ορθή ενημέρωση για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα. Η κα Θωμαΐδου συμπλήρωσε ότι: «Στην AbbVie επίκεντρό μας είναι οι ασθενείς και προτεραιότητά μας να αναγνωρίζουμε σημαντικά θεραπευτικά κενά και να δίνουμε αποτελεσματικές απαντήσεις μέσω της καινοτομίας και της επιστήμης. Η εκστρατεία ενημέρωσης των ασθενών με Ρευματοειδή Αρθρίτιδα ‘ώΡΑ να γίνουν εύκολα’, έρχεται για να καλύψει το κενό ενημέρωσης και για να κινητοποιήσει όσους περισσότερους ασθενείς να αναζητήσουν μία καλύτερη ποιότητα ζωής. Θέλουμε η εκστρατεία να αποτελέσει αφύπνιση για τους ασθενείς ώστε να μην απογοητεύονται και να μην αμελούν την επίσκεψη στον ρευματολόγο τους, ο οποίος είναι ο μόνος αρμόδιος για να θέσει τη νόσο στις σωστές διαστάσεις, να διαμορφώσει το πλαίσιο διαχείρισης της νόσου και να κάνει την καθημερινότητα τους πιο εύκολη».