Το Νο1 χαρακτηριστικό που αναζητούν οι CEO στους υπαλλήλους – Οδηγεί σε επαγγελματική επιτυχία, σύμφωνα με ειδικό του Χάρβαρντ

CEO

Οι καλύτεροι υπάλληλοι δεν είναι πάντα οι πιο έξυπνοι ή εκείνοι που εμπνέουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Οι CEO αναζητούν κάποιες άλλες δεξιότητες που κάνουν της διαφορά και συντελούν στην επαγγελματική επιτυχία.

Υπάρχει μια διαφορετική ποιότητα που βοηθά αυτούς που έχουν υψηλές επιδόσεις στον επαγγελματικό στίβο να ξεχωρίζουν, λέει ο καθηγητής του Harvard Business School Ranjay Gulati και προσθέτει:

«Η αξιοπιστία είναι το πιο επιθυμητό χαρακτηριστικό. Οι CEO λένε ότι αυτό είναι το πρώτο που αναζητούν στους υπαλλήλους τους. Η εμπιστοσύνη είναι ένα ένα βασικό πλεονέκτημα είναι η ποιότητα πάνω στην οποία, χτίζονται όλες οι επαγγελματικές σχέσεις και  ευδοκιμούν».

Μπορεί να καταλάβετε ενστικτωδώς ποιοι εμπνέουν εμπιστοσύνη. Μάλιστα υπάρχουν δύο τύποι που είναι κρίσιμοι στον εργασιακό χώρο, σύμφωνα με τον Gulati: η εμπιστοσύνη που βασίζεται στον χαρακτήρα και η εμπιστοσύνη που βασίζεται στις ικανότητες.

«Το πρώτο είναι, «εμπιστεύομαι τον χαρακτήρα σου από την άποψη ότι θα κάνεις ό,τι λες», και το άλλο είναι, «πιστεύω ότι έχεις τις δεξιότητες για να κάνεις τα πράγματα», λέει  ο Ranjay Gulati .

Πολλοί εργαζόμενοι κάνουν το λάθος να εστιάζουν στην εμπιστοσύνη που βασίζεται στην ικανότητα – αποδεικνύοντας στο αφεντικό τους ότι μπορούν να ανταποκριθούν στις βασικές απαιτήσεις της δουλειάς – και παραμελούν την εμπιστοσύνη που βασίζεται στον χαρακτήρα, παρόλο που είναι αναγκαία και τα δύο για να προχωρήσετε στην καριέρα σας, προσθέτει η Gulati.

Γιατί η εμπιστοσύνη έχει σημασία στη δουλειά

Τόσο τα αφεντικά όσο και οι εργαζόμενοι ωφελούνται όταν υπάρχει μια αίσθηση αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης στον εργασιακό χώρο. Όχι μόνο μπορεί να δημιουργήσει ένα καλό κλίμα μέσα σε μια ομάδα – βοηθώντας τους υπαλλήλους να συνεργάζονται και να επικοινωνούν καλύτερα – αλλά μπορεί επίσης να ενισχύσει ισχυρές επαγγελματικές σχέσεις.

«Όταν μπορείς να εμπνεύσεις εμπιστοσύνη στους άλλους, είσαι ένας πολύτιμος εργαζόμενος», λέει ο Gulati, καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να ασκείς μεγαλύτερη επιρροή στους άλλους.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι αξιόπιστοι υπάλληλοι μπορούν να συνδεθούν με άτομα που είναι πρόθυμα να μοιραστούν πολύτιμες πληροφορίες και να βοηθήσουν να γίνουν τα πράγματα πιο γρήγορα και αποδοτικά.

Πώς να χτίσετε εμπιστοσύνη στο εργασιακό σας περιβάλλον

Η εμπιστοσύνη χτίζεται αργά με την πάροδο του χρόνου αλλά μπορείτε να ξεκινήσετε με το να είστε αξιόπιστοι και ειλικρινείς με τους συναδέλφους σας.

«Αν θέλετε να σας εμπιστεύονται, καλύτερα να δείχνετε ενσυναίσθηση, ευαλωτότητα, ειλικρίνεια και διαφάνεια στις αλληλεπιδράσεις σας, τόσο με τους προϊσταμένους σας όσο και με τους συναδέλφους σας», λέει ο Gulati.

Η έρευνα έχει δείξει ότι η αναγνώριση των συναισθημάτων ενός συναδέλφου μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε βαθύτερες σχέσεις μαζί του, καθώς δείχνει ότι ενδιαφέρεστε πραγματικά για την ευημερία του. Για παράδειγμα, μπορείτε να πείτε: «Φαίνεσαι χαρούμενος μετά από αυτή τη συνάντηση. Πώς νιώθεις για αυτό»

Η αναγνώριση και της δουλειάς ενός συναδέλφου μπορεί επίσης να τονώσει την αυτοπεποίθηση και το κίνητρό του, πείθοντάς τον ότι είστε σύμμαχος και όχι απειλή.

Τελικά, η εμπιστοσύνη δεν βασίζεται μόνο στο πώς νιώθουν οι άνθρωποι για εσάς – προέρχεται επίσης από το πώς κάνετε τους ανθρώπους να αισθάνονται για τον εαυτό τους.

«Αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό», λέει ο Gulati. «Οι άνθρωποι θέλουν να συνεργαστούν με κάποιον που τους κάνει να νιώθουν ότι τους βλέπουν, τους ακούνε και τους σέβονται».

Όλο Υγεία

Scroll to Top