Δυσκολίες στην ανάγνωση έφερε η Covid στους μαθητές | Νέα παγκόσμια μελέτη

student reading

Η Covid-19 άφησε τον αρνητικό της αντίκτυπο στις επιδόσεις των μαθητών, και ιδίως στην ανάγνωση, αποκαλύπτει νέα μελέτη.

 

Η εκμάθηση της ανάγνωσης από μαθητές σε όλο τον κόσμο επωμίστηκε ολόκληρο το βάρος της κρίσης της Covid19, σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης Progress in International Reading Literacy Study (Pirls).

Η εν λόγω μελέτη πραγματοποιείται κάθε πέντε χρόνια από το 2001 από την IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement), μια διεθνή ΜΚΟ που ασχολείται με θέματα εκπαίδευσης σε παγκόσμιο επίπεδο. «Το Pirls είναι η πρώτη μεγάλης κλίμακας διεθνής αξιολόγηση που βασίζεται στη συλλογή δεδομένων κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid19», υπογραμμίζουν οι ειδικοί.

Η νέα μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 400.000 μαθητών σε 57 χώρες, τονίζει «τον αρνητικό αντίκτυπο της πανδημίας COVID-19» με «σχεδόν τους μισούς μαθητές να έχουν φοιτήσει σε σχολεία όπου τα κανονικά μαθήματα διακόπτονταν για οκτώ εβδομάδες ή και περισσότερο».

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερα επίπεδα ανάγνωσης σε 21 από τις 32 χώρες που παρουσίασαν συγκρίσιμα στοιχεία τάσεων μεταξύ 2016 και 2021″.

Μόνο 8 άλλες χώρες από αυτές τις 32 έχουν σταθερό επίπεδο ανάγνωσης και άλλες 3 έχουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Η συντριπτική πλειονότητα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) εμφανίζει στατιστικά σημαντική πτώση, κατά μέσο όρο 11 μονάδων σε σύγκριση με το 2016.

Με μέση συνολική βαθμολογία 514 βαθμούς, η Γαλλία βρίσκεται πάνω από τον διεθνή μέσο όρο (500 μονάδες), αλλά κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (527 μονάδες).

Στη μελέτη, 21 χώρες σημειώνουν καλύτερο σκορ από τη Γαλλία. Η Σιγκαπούρη (587), το Χονγκ Κονγκ (573) και η Ρωσία (567) παρουσιάζουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Οι πρώτες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η Φινλανδία (549) και η Πολωνία (549).

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της διεθνούς μελέτης, τα κορίτσια έχουν υψηλότερες επιδόσεις στην ανάγνωση από τα αγόρια σε όλες τις χώρες που μελετήθηκαν, εκτός από την Ισπανία και την Τσεχική Δημοκρατία.

Αυτό συμβαίνει και στη Γαλλία, όπου η διαφορά μεταξύ της μέσης βαθμολογίας των κοριτσιών (521) και εκείνης των αγοριών (507) είναι αξιοσημείωτη, σημειώνουν οι συγγραφείς.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλο Υγεία

Scroll to Top