Site icon Όλο Υγεία

Αυτό το σημάδι άνοιας μπορεί να το παρατηρήσετε στο σούπερ μάρκετ

άνοιας σουπερμάρκετ

Ένα αγαπημένο σας πρόσωπο πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ και παρουσιάζει αυτό το σημάδι; Μπορεί να είναι το καμπανάκι για σύμπτωμα άνοιας.

Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να μην γνωρίζουν τα συμπτώματα της νόσου Αλτσχάιμερ και της άνοιας. Στην Ελλάδα η άνοια πλήττει κυρίως άτομα άνω των 80, έως κατά 40%, και σύμφωνα με εκτιμήσεις, μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες, ο αριθμός των πασχόντων στη χώρα μας, που αυτήν τη στιγμή υπολογίζεται σε 300.000 – 500.000 άτομα, αναμένεται να διπλασιαστεί. Επομένως είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα πρώιμα σημάδια άνοιας για να μπορείτε να τα προσέξετε.

Αλτσχάιμερ: Για πρώτη φορά εξέταση αίματος εντοπίζει νωρίς ποιοι κινδυνεύουν

Παρά το πόσο διαδεδομένη είναι η νόσος Αλτσχάιμερ, η επίγνωσή της εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλή, με μόνον ένα στους δύο ανθρώπους να μπορεί να ονομάσει την απώλεια μνήμης ως αιτία άνοιας, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση που έκανε το Alzheimer’s Research UK μαζί με το YouGov για την Ημέρα Ευαισθητοποίησης για το Αλτσχάιμερ.

Ωστόσο, η απώλεια μνήμης είναι μόνο ένα από τα πολλά συμπτώματα της νόσου του Αλτσχάιμερ και υπάρχουν πολλά λιγότερο γνωστά σημάδια που περνούν απαρατήρητα. Αλλά πρέπει να γνωρίζετε τι να αναζητήσετε και τι να παρατηρήσετε. Σύμφωνα με τη Δρ Σούζαν Μίτσελ, Επικεφαλής Πολιτικής στο Alzheimer’s Research UK, υπάρχει ένα συγκεκριμένο σημάδι που μπορεί να παρατηρήσετε ενώ το αγαπημένο σας πρόσωπο κάνει πράγματα καθημερινά, όπως όταν πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ.

Το σημάδι άνοιας που θα σας υποψιάσει

Μιλώντας αποκλειστικά στη Mirror, η Σούζαν εξήγησε ότι ενώ το πιο κοινό σύμπτωμα είναι η απώλεια μνήμης, υπάρχει ένα άλλο σημάδι που πρέπει να αναζητήσετε στο αγαπημένο σας πρόσωπο: να θυμάται πού βρίσκονται τα πράγματα, ιδιαίτερα αν είναι κρυμμένα.Ή ακόμα, να θυμάται πώς να περιηγηθεί στο οικείο περιβάλλον. Έτσι, το πώς θα φτάσει στο σούπερ μάρκετ ή το να βρει το γάλα στο ράφι για παράδειγμα είναι δείγμα καλής μνήμης.

Σύμφωνα με το Alzheimer’s Research UK η νόσος Αλτσχάιμερ μπορεί να επηρεάσει τη χωρική αντίληψη, οδηγώντας σε δυσκολία στην εκτίμηση των αποστάσεων, στην πλοήγηση γνωστών διαδρομών ή στην αναγνώριση αντικειμένων. Αυτό μπορεί να οδηγήσει το άτομο να χαθεί στο οικείο του περιβάλλον ή να έχει προβλήματα με την αντίληψη του βάθους.

Επιπλέον, αν παρατηρήσετε ότι το αγαπημένο σας πρόσωπο αργεί πολύ στο σούπερ μάρκετ έχετε αυτό υπόψη σας: τα άτομα με νόσο Αλτσχάιμερ μπορεί να χάσουν την αίσθηση του χρόνου.

Γιατί πρέπει να γνωρίζετε τα σημάδια της άνοιας

Το να παρακολουθείτε τις αλλαγές στη συμπεριφορά των αγαπημένων σας προσώπων, είναι σημαντικό γιατί μπορεί να αναγνωρίσετε τα συμπτώματα της πάθησης. Η Σούζαν, η οποία ηγείται του έργου της φιλανθρωπικής οργάνωσης σχετικά με το πώς να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης άνοιας, είπε ότι «είναι απογοητευτικό το ότι οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τα συμπτώματα». Και πρόσθεσε: «Χωρίς να καταλαβαίνουν τι συμβαίνει, δεν ξέρουν πώς να υποστηρίξουν τους αγαπημένους τους. Γνωρίζουμε ότι ένας στους δύο ανθρώπους θα επηρεαστεί από άνοια, είτε αναπτύσσοντας οι ίδιοι είτε υποστηρίζοντας και φροντίζοντας έναν αγαπημένο τους.»

«Κάποιος με άνοια είναι αρκετά ευάλωτος, συχνά δεν έχει την αυτογνωσία του τι συμβαίνει στον εαυτό του και χρειάζεται τα αγαπημένα του πρόσωπα να τον βοηθήσουν για να λάβουν φροντίδα και υποστήριξη.»

Τα σημάδια άνοιας μπορεί να χωριστούν σε δύο κατηγορίες: γνωστικά και συμπεριφορικά.

Γνωστικά σημάδια: Όταν υπάρχει δυσκολία στην:

Συμπεριφορικά σημάδια: Όταν υπάρχουν:

Τα σημάδια της άνοιας μπορεί να είναι ήπια στην αρχή και να επιδεινωθούν με την πάροδο του χρόνου.

Φίλια Μητρομάρα
Φίλια Μητρομάρα

Η Φίλια Μητρομάρα είναι δημοσιογράφος υγείας, με πολυετή πείρα σε μεγάλα γυναικεία και αντρικά περιοδικά. Αφιέρωσε 7 χρόνια στο ραδιόφωνο ενώ από το 2014 «βούτηξε» στον digital κόσμο ως wellness content editor με πιστοποιήσεις από το ΗΑEC (Hellenic American College) σε SEO, Social Media και digital marketing. Ως TedX speaker μίλησε για τη διαφορετικότητα και πιστεύει ότι κάθε άνθρωπος έχει μια ιστορία που αξίζει να ειπωθεί επειδή έχει τη δύναμη της έμπνευσης. Η Φίλια Μητρομάρα έχει εργαστεί στo <a href="https://www.shape.gr">Περιοδικό Shape και shape.gr</a>, <a href="https://elle.gr">Περιοδικό Elle</a>, <a href="https://glow.gr">Περιοδικό Glow</a>, <a href="https://bestofyou.gr">Bestofyou.g</a>, <a href="https://www.capital.gr">Capital.gr</a>, <a href="https://www.madamefigaro.gr">Περιοδικό MadameFigaro</a>, <a href="https://omorfamystika.gr">Omorfamystika.gr</a>, <a href="https://www.hello.gr">Περιοδικό Hello</a>, <a href="https://www.harpersbazaararabia.com">Harper’s Bazaar Mideast</a>, <a href="https://www.wefit.gr">Wefit.gr</a>, <a href="https://www.boxpharmacy.gr/el">Boxpharmacy.gr</a>, <a href="https://carespot.gr">Carespot.gr</a>. Κεντρική ομιλήτρια στο TEDx Θεσσαλονίκης 2019 με θέμα «Looking the world straight in the eye with one eye» | <a href="https://www.youtube.com/watch?v=SNiV1sW03tE">https://www.youtube.com/watch?v=SNiV1sW03tE</a>

Exit mobile version