Site icon Όλο Υγεία

Ψηφιακά εργαλεία και 16 κέντρα σε όλη τη χώρα για την εξάρτηση από το online gaming

Βαρτζόπουλος Δημήτρης

Ο υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος αναφέρει ότι στην περίπτωση του online gaming βλάπτεται αυτός που δεν ακολουθεί κανόνες και επιδεικνύει μια εθιστική συμπεριφορά.

Το παράνομο gaming, οι τρόποι αντιμετώπισης του εθισμού από το διαδικτυακό παιχνίδι, αλλά και τα μέτρα από την πολιτεία και τους φορείς για τη ρύθμιση του κλάδου, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης που έλαβε χώρα στο πλαίσιο του 10oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς 9- 12 Απριλίου.

Λαμβάνοντας πρώτος τον λόγο, ο Δημήτρης Βαρτζόπουλος, Υφυπουργός Υγείας ανέφερε ότι στην περίπτωση του online gaming βλάπτεται αυτός που δεν ακολουθεί κανόνες και επιδεικνύει μια εθιστική συμπεριφορά, η οποία μπορεί να εξελιχθεί σε πρόβλημα ψυχικής υγείας. Επιπρόσθετα, το γεγονός ότι μπορεί να παίξει κάποιος εύκολα από το κινητό του, αυτό καθυστερεί τη διάγνωση.

Στο τζόγο το έχουν ρίξει οι Έλληνες -Επικίνδυνη αύξηση της εξάρτησης τους από τα τυχερά παιχνίδια

Σύμφωνα με τον κ. Βαρτζόπουλο, υπάρχουν πλέον δυνατότητες με τα ψηφιακά εργαλεία να ανιχνεύεται εξάρτηση ή παραβατική συμπεριφορά από πλευράς παίκτη, ενώ έχει αναπτυχθεί και σχετική ψηφιακή πλατφόρμα, όπου μπορεί ο καθένας να απευθυνθεί.

Σε αυτό το πλαίσιο, επισήμανε ότι υπάρχουν 16 ψυχοδιαγνωστικά πολυδύναμα κέντρα σε όλη τη χώρα, τα οποία μπορούν να παρέχουν βοήθεια, ενώ η συνεργασία με τον επιχειρηματικό τομέα μπορεί να φέρει αποτελέσματα στην καταπολέμηση του εθισμού.

Το πρόβλημα του εθισμού δεν ξεπερνά το 1% των παικτών

Για τον Ιωάννη Σπανουδάκη, Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου, Kaizen Digital Services, θα πρέπει να υπάρχουν συστήματα για έγκαιρη πρόγνωση των ανθρώπων που πιθανά θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα λόγω της μεγάλης έκθεσής τους στο παιχνίδι, με βάση πολιτικές που χρησιμοποιούνται παγκοσμίως και προσαρμόζονται ανάλογα με το κανονιστικό πλαίσιο των χωρών.

Όπως ανέφερε, το πρόβλημα του εθισμού δεν ξεπερνά το 1% των παικτών που ασχολούνται με το gaming, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει διαθέσιμη η παροχή βοήθειας. Σε ό,τι αφορά το online gaming, το γεγονός ότι ο παίκτης γράφεται, ταυτοποιείται με ταυτότητα και με τραπεζικό λογαριασμό είναι σημαντικό, καθώς υπάρχει διαφάνεια και δίδεται μεγαλύτερο περιθώριο παρέμβασης. Το παράνομο παιχνίδι, για τον ίδιο, είναι μια παράλληλη, αναπτυσσόμενη αγορά στην Ελλάδα, 50-50 με την νόμιμη και ως βασική αιτία για αυτό είναι και η φορολόγηση των παικτών.

Από την πλευρά του ο Οδυσσέας Χριστόφορου, Αναπληρωτής CEO, ΟΠΑΠ αναφέρθηκε στα μέτρα που έχει λάβει η εταιρεία για το υπεύθυνο παιχνίδι, όπως το ό,τι σε τακτά διαστήματα υπάρχει ευρεία ενημέρωση για όλους τους εργαζόμενους, ενημέρωση από τα δελτία στα πρακτορεία, υλοποιούνται μεγάλες καμπάνιες ενημέρωσης του κοινού στα ΜΜΕ και τα καταστήματα, ενώ υπάρχει και αλγόριθμος που εντοπίζει προβληματική συμπεριφορά για άμεση παρέμβαση, τόσο στο online δίκτυο, όσο και στο επίγειο.

Παράλληλα, υπάρχει επιτροπή συμμόρφωσης για συνεργάτες που αποκλίνουν από τις αρχές του υπεύθυνου παιχνιδιού και στήριξη από το 2011 της σχετικής Γραμμής Εθισμού του ΚΕΘΕΑ. Σε σχέση με τον παράνομο τζόγο, πρόσθεσε ότι επικεντρώνεται κυρίως σε δύο περιοχές: Τα επίγεια παράνομα ‘’φρουτάκια” και στα παράνομα sites και εκεί χρειάζονται πρωτοβουλίες, καθώς υπάρχουν καταστήματα που λειτουργούν ως βιτρίνες, από τα οποία, κατά τον ίδιο, πρέπει να αφαιρείται η άδεια και να σφραγίζονται.

Αρρύθμιστη η αγορά του gaming

Για την αρρύθμιστη αγορά του gaming έκανε λόγο και στη δική του παρέμβαση ο Γιώργος Βασιλειάδης, Δικηγόρος, Εταίρος DV&A LP, Αναπληρωτής Γραμματέας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Για τον κ. Βασιλειάδη ο τομέας του Gaming στην Ελλάδα είναι αρκετά ρυθμισμένος, αλλά θα μπορούσαν να έχουν γίνει και κάποια παραπάνω βήματα, λαμβάνοντας υπόψη και τις δεσμεύσεις που υπάρχουν από το GDPR και τα προσωπικά δεδομένα. Όπως υπογράμμισε, η αρρύθμιστη αγορά είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, το οποίο το κράτος διαχρονικά αδυνατεί να αντιμετωπίσει. Σε αυτό το πλαίσιο, συνέχισε, ένα μέρος από τα χρήματα της φορολόγησης των παικτών θα μπορούσε να κατευθυνθεί στη στήριξη του ΕΕΕΠ για τον αγώνα ενάντια στο παράνομο gaming.

Στη δική του ομιλία, ο Αντώνης Αλεξίου, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) ανέφερε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη για ένα πλέγμα δράσεων για την αναγνώριση των κινδύνων και την προαγωγή της σωστής συμπεριφοράς στο online gaming, σε συνδυασμό με την προσπάθεια ανάπτυξης κριτικής σκέψης από μικρή μάλιστα ηλικία και την εμπλοκή σε αυτό των Υπουργείων, της ΕΕΕΠ, των σχολείων και των αρμόδιων φορέων.

Ο ίδιος έκανε, δε, λόγο για ένα πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο υλοποιήθηκε το δεύτερο εξάμηνο του 2024 στο Πανεπιστήμιο Aarchus της Δανίας, σε δείγμα 140.000 παικτών online στοιχήματος στο οποίο το 98,5% εμφάνισαν πολύ χαμηλό κίνδυνο εθισμού, το 1,4% υψηλό και 30 άτομα είχαν σοβαρό πρόβλημα εθισμού. Αποκαλυπτικά ήταν επίσης στοιχεία που έδωσε από έρευνες που έγιναν στην Ελλάδα, επίσης το 2024, σύμφωνα με τις οποίες 800.000 άτομα έπαιξαν σε παράνομο παιχνίδι και το συνολικό ποσό της αγοράς αυτής ανήλθε στο 1,67 δις ευρώ.

Όλο Υγεία

Exit mobile version