Μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Βριλησσίων υποδέχεται η Bristol Myers Squibb και συζητούν για την αξία και τις αρχές της φαρμακευτικής επιστήμης.
Μαθήτριες και μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Βριλησσίων επισκέφθηκαν τα γραφεία της BMS Ελλάδας, την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου, ως μία πρωτοβουλία για να εντρυφήσουν στην αξία της φαρμακευτικής επιστήμης και να ενημερωθούν για το «ταξίδι του φαρμάκου», από τα στάδια της έρευνας & ανάπτυξης, των κλινικών δοκιμών και των εγκριτικών διαδικασιών, έως ότου μία θεραπεία διατεθεί στους ασθενείς.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε κατόπιν πρόσκλησης από το 1ο ΓΕΛ Βριλησσίων προς την BMS Ελλάδας, στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας: «Πανούκλα, χολέρα, ισπανική γρίπη: Τρεις πανδημίες που συγκλόνισαν τον κόσμο» που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθήνας και το Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας.
Τα παιδιά, συνοδευόμενα από τη διευθύντρια του σχολείου κα Μελπομένη Κυζερίδη, παρακολούθησαν ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις και είχαν την ευκαιρία να θέσουν στην ομάδα της BMS, τα ερωτήματα και τις απορίες τους, ενώ παράλληλα συζήτησαν για τις προσδοκίες τους και τις προοπτικές τους στον κλάδο.
Η γνώση είναι δύναμη
Καλωσορίζοντας τους μαθητές η κα Ελισάβετ Προδρόμου, Γενική Διευθύντρια της BMS Ελλάδας, ανέδειξε το έργο των ανθρώπων της εταιρείας, την προστιθέμενη αξία της επιστημονικής έρευνας και της καινοτομίας για την ανάπτυξη αποτελεσματικών και ασφαλών θεραπειών για σοβαρές ασθένειες αλλά και τη σπουδαιότητα της έγκαιρης πρόσβασης των ασθενών σε αυτές, για την ευημερία τους.
Η κα Προδρόμου εξήρε την ενεργό συμμετοχή των παιδιών, σημειώνοντας ότι: «η γνώση είναι δύναμη και είναι ελπιδοφόρο που η νέα γενιά είναι πρόθυμη για μάθηση και ανοιχτή σε νέα ερεθίσματα. Ευελπιστούμε η σημερινή εμπειρία, μέσω της ιστορίας μας στη φαρμακευτική επιστήμη και της συμβολής μας στην ευημερία των ανθρώπων, να κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών και να προσθέτει ένα ακόμη βήμα στο ενδιαφέρον ταξίδι του επαγγελματικού προσανατολισμού τους».
Την έρευνα των νέων μορίων, τη διαδικασία επιλογής τους, τις ερευνητικές διαδικασίες που υπόκεινται ώστε να προσδιοριστεί η αποτελεσματικότητα και ασφάλειά τους για να επιλεγούν ως «υποψήφια φάρμακα», εξήγησε ο κ. Μιλτιάδης Ζήσης, Ιατρικός Διευθυντής της BMS Ελλάδας. Ο ίδιος αφηγήθηκε το ταξίδι του φαρμάκου και τον κρίσιμο ρόλο της έρευνας και ανάπτυξης για τη ζωή των ασθενών, αναφέροντας ότι: «οι κλινικές μελέτες συνιστούν ένα μοναδικό εργαλείο που προσφέρει πολλαπλά οφέλη στους ασθενείς, καθώς με την ενεργή συμμετοχή τους συμβάλλουν στην επιστημονική πρόοδο, ενώ αποκτούν πρόσβαση σε δυνητικά πιο αποτελεσματικές και ασφαλείς θεραπείες».
«Πόσο σημαντικές είναι οι ρυθμιστικές υποθέσεις για την έγκριση ενός φαρμάκου;» έθεσε ως ερώτημα η κα Ασημίνα Κουλουμέντα, Διευθύντρια Κανονιστικών Υποθέσεων, BMS Ελλάδας, Κεντρικής & Ανατολικής Ευρώπης, εμβαθύνοντας στον κρίσιμο ρόλο του συγκεκριμένου τμήματος.
Διαμέσου της δικής της προσωπικής εμπειρίας, η κα Ελένη Δημητρίου, Διευθύντρια τμήματος Ογκολογίας αποτύπωσε το πώς αντιλαμβάνεται τους ρόλους που έχει κατά καιρούς αναλάβει στην φαρμακευτική της καριέρα αλλά και τις προκλήσεις που συνάντησε σε αυτό το μοναδικό ταξίδι της επιστήμης, η οποία στοχεύει να παρέχει στους ασθενείς καινοτόμες λύσεις που θα τους προσφέρει καλύτερη ποιότητα ζωής. Παράλληλα όμως, αναφέρθηκε και στις μοναδικές ευκαιρίες ανάπτυξης που της δόθηκαν, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο, εμφυσύοντας στους μαθητές το πάθος της να παραμένει στο πλευρό των ασθενών και των φροντιστών τους, μέσω της φαρμακευτικής επιστήμης.
Η κα Μελπομένη Κυζερίδη, διευθύντρια του 1ου Γενικού Λυκείου Βριλησσίων ευχαρίστησε τα στελέχη της BMS για την εποικοδομητική επίσκεψη και συζήτηση με τα παιδιά και σημείωσε ότι: «η επίσκεψη στη Bristol Myers Squibb μάς έδωσε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε τη διαδικασία παραγωγής ενός φαρμάκου, να συζητήσουμε για τη συμβολή της επιστήμης και της τεχνολογίας στην προάσπιση της υγείας με βάση τις ηθικές αρχές της ακεραιότητας, της προσφοράς και του σεβασμού των δικαιωμάτων του ασθενούς».