Η πιλοτική εφαρμογή της δράσης θα ξεκινήσει από τα Επείγοντα των νοσοκομείων σε Αττική και Πειραιά. Στόχος να μειωθεί η ταλαιπωρία των ασθενών που περιμένουν μέχρι και 10 ώρες για να εξετασθούν.
Η έλλειψη προσωπικού στα νοσοκομεία της Αττικής σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες για επείγουσα φροντίδα, έχουν ως αποτέλεσμα εκτός των άλλων και μεγάλες καθυστερήσεις στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) (ξεπερνούν τις 8 με 10 ώρες).
Το υπουργείο Υγείας προσπαθεί να βρει λύση και μάλιστα όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Υγείας Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, «κατά τη θητεία μου στο ΕΣΥ θέλω να μειώσουμε τον μέσο χρόνο αναμονής στην εφημερία, η οποία σε ορισμένες περιπτώσεις είναι πολύ ακραία. Δεν θέλω ο κόσμος να ταλαιπωρείται, με στενοχωρεί και με ενοχλεί».
Στο πλαίσιο αντιμετώπισης των προβλημάτων σχεδιάζεται μια νέα υπηρεσία υποστήριξης που θα υλοποιήσει ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός. Δηλαδή εθελοντές του ΕΕΣ, θα καθοδηγούν τους ασθενείς στο νοσοκομείο και θα υποστηρίζουν τη διαχείριση των ασθενών.
Η «πιλοτική εφαρμογή ανάπτυξης υπηρεσιών υποστήριξης της λειτουργίας των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ)» θα ξεκινήσει στα νοσοκομεία της 1ης και 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.Πε.), που αφορούν όλα τα μεγάλα νοσοκομεία του ΕΣΥ σε Αττική και Πειραιά. Η επιλογή των νοσοκομείων θα γίνει με κριτήριο τον φόρτο κατά τη διάρκεια των εφημεριών.
Η βοήθεια του ΕΕΣ
Το σχέδιο να βοηθήσουν οι εθελοντές του ΕΕΣ στα ΤΕΠ των νοσοκομείων είχε προαναγγείλει ο Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του περιπτέρου του ΕΕΣ στην 88η ΔΕΘ.
«Θέλω να αξιοποιήσω, μέσα από κάποιο πρόγραμμα που θα βγάλουμε από το υπουργείο Υγείας, εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού, οι οποίοι θα είναι στα Επείγοντα των νοσοκομείων και θα βοηθούν τον κόσμο στα απλά, πού να κάτσει, αν έχει νερό, αν χρειάζεται κάτι. Θέλω να προσπαθήσουμε μαζί να δώσουμε περισσότερη αξιοπρέπεια στους ανθρώπους που δυστυχώς περιμένουν πολλές ώρες. Δεν θέλω αυτό να το κάνει το προσωπικό του νοσοκομείου που είναι ήδη λίγο. Και θέλω αυτό να το δώσω με ένταση για να μειώσουμε τους χρόνους αναμονής, που είναι μεγάλος μας στόχος», ανέφερε ο Υπουργός.
Το σκεπτικό της νέας δράσης
Αναφέρεται ότι «στα νοσοκομεία της Αττικής, κατά τις ημέρες εφημερίας, παρατηρείται έντονος φόρτος εργασίας, με αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των ασθενών και περαιτέρω επιβάρυνση του ιατρονοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού.
Η ανεπαρκής στελέχωση, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες των πολιτών για επείγουσα φροντίδα, δυσχεραίνουν την ομαλή ροή των περιστατικών, οδηγώντας σε σύγχυση, ανασφάλεια και μεγάλους χρόνους αναμονής.
Στο πλαίσιο αντιμετώπισης των ανωτέρω προβλημάτων, το Υπουργείο Υγείας, μέσω μιας δέσμης ενεργειών για τη βελτίωση της λειτουργίας των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και την αποσυμπίεση του προσωπικού των νοσοκομείων λόγω των αυξημένων ροών ασθενών κατά τις εφημερίες, σχεδιάζει την πιλοτική εφαρμογή μίας υπηρεσίας υποστήριξης που θα εφαρμοστεί στα ΤΕΠ και την οποία θα υλοποιήσει ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός».
Σκοπός της δράσης είναι:
- Η παροχή πληροφοριών και καθοδήγησης στους ασθενείς ως προς τις διαδικασίες του νοσοκομείου
- Ο προσανατολισμός των πολιτών στα αρμόδια τμήματα, για ταχύτερη εξυπηρέτηση
- Η υποστήριξη στη διαχείριση των ροών, για μείωση καθυστερήσεων και σφαλμάτων
- Η υποστήριξη του διοικητικού προσωπικού, για διασφάλιση ορθής πληροφόρησης και αποφυγή σύγχυσης
Με την πιλοτική εφαρμογή της νέας υπηρεσίας υποστήριξης επιδιώκεται:
- Η αντιμετώπιση της υπερφόρτωσης των ΤΕΠ
- Η βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης
- Η υποστήριξη του προσωπικού
- Η διαχείριση εκτάκτων αναγκών
Η προτεινόμενη δράση εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας 3.1 «Υγεία – υποδομές, εξοπλισμός» του εγκεκριμένου Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΤΠΑ), μέσω του οποίου δύναται να χρηματοδοτηθούν δαπάνες που αφορούν: το κόστος στελέχωσης της υπηρεσίας, την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την παρακολούθηση και αποτίμηση του παραγόμενου έργου, και του τρόπου εφαρμογής της προτεινόμενης υπηρεσίας και τέλος, τις υπηρεσίες επικοινωνίας και δημοσιότητας του έργου.